Pages

Monday 25 February 2013

Anwar Jemput Kumpulan Bersenjata Filipina Di Lahad Datu. Sesumpah boleh menyerupai&menjadi apa saja utk kuasa Demi Menipu Rakyat.


Anwar Dalang Kepada Insiden Kumpulan Bersenjata Dari Filipina?

anwar
Gambar yang memaparkan perjumpaan dan perbicangan Anwar bersama Nur Misuari bekas pemimpin MNLF. Yang pelik bin ajaib, kumpulan bersenjata yang mencerobohi Lahad Datu baru-baru ini juga adalah merupakan anggota kepada MNLF

Sebelum ini masyarakat Malaysia dikejutkan dengan laporan mengenai pencerobohan hampir 100 orang bersenjata yang diketuai oleh Raja Muda Azzimudie Kiram di Lahad Datu, Sabah. Di dalam siri rundingan bersama pihak berkuasa, Azzimudie yang juga merupakan adik kepada Sultan Sulu, Jamalul Kiram 111 dikatakan telah mendesak untuk bertemu dengan ‘personaliti’ tertentu sehingga menyebabkan insiden tersebut berlarutan.
Ekoran daripada itu, bloggers upahan pakatan pembangkang terus mengunakan isu tersebut dengan menyalahkan kerajaan dengan pelbagai cerita palsu dan dakyah. Mereka mengatakan ia sebagai satu usaha dan percubaan kerajaan untuk mengunakan pendekatan penganas sekiranya gagal mempertahankan Putrajaya di dalam pilihanraya umum kelak.
Namun tanpa di duga, usaha terdesak itu akhirnya memakan diri bila mana agensi berita antarabangsa Reuters melaporkan kehadiran kumpulan lelaki bersenjata dari Filipina itu adalah atas jemputan seorang pemimpin politik dari pembangkang. Reuters mengatakan laporan tersebut diperolehi, hasil dari kenyataan yang direkodkan dari salah seorang pegawai tentera Filipina.
Kumpulan tersebut sebelum ini dikatakan telah mengadakan pertemuan dengan salah seorang pemimpin pembangkang yang meminta mereka datang ke Malaysia bagi membincangkan mengenai isu tanah.
Yang pelik dan menghairankan ialah, atas dasar apakah pakatan pembangkang menjemput kumpulan bersenjata tersebut? Ini kerana segala urusan pentadbiran negeri di Sabah terletak di bawah kerajaan Barisan Nasional selaku parti pemerintah. Sebagai pembangkang mereka tidak mempunyai sebarang bidang kuasa bagi membincangkan perkara tersebut.
Melainkan ia dilakukan semata-mata untuk mewujudkan keadaan huru-hara di negara sekiranya pembangkang gagal menepati matlamat untuk meletakkan Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri. Atau mungkinkah perjanjian tersebut bagi mempengaruhi para pengundi Sabah yang kebanyakkannya mempunyai pertalian saudara dengan kumpulan tersebut?
anwar israel
Laporan media asing yang mengangkat Anwar sebagai bakal perdana menteri di Malaysia
Lebih menarik lagi, bila mana Anwar enggan memberikan sebarang komen berhubung insiden tersebut apbila ditanya oleh para pemberita. Dan seperti kebiasaanya Anwar hanya mampu menyalahkan Umno berhubung laporan tersebut.
Sedangkan umum mengetahui kebanyakkan agensi berita antarabangsa sebelum ini lebih memihak kepada Anwar dan pakatan pembangkang. Pelbagai laporan yang dikemukakan sebelum ini dilihat cuba menonjolkan imej Anwar sebagai bakal perdana menteri di negara ini.
Jadi adalah mustahil untuk mengaitkan laporan tersebut dengan kerajaan BN/Umno seperti yang didakwa. Namun itu bukahlah satu yang mustahil, kerana Anwar memang terkenal dengan sifat ‘dua alam’ dalam pelbagai keadaan dan situasi.
Cuba rujuk kenyataannya bila mana mahkamah mendapati dirinya bersalah. Dia mengatakan ia merupakan konspirasi terancang, di fitnah dan sebagainya. Namun bila dirinya dibebaskan dia mengatakan mahkamah telah membuktikan dirinya tidak bersalah dan ia sebagai bukti dirinya difitnah.
Itu belum lagi di ambil kira kenyataannya yang berubah-berubah bergantung kepada khalayak yang hadir. Di hadapan kaum Melayu dia cuba mengambarkan kononnya dirinya adalah merupakan pejuang Islam sejati. Namun dihadapan bangsa lain, kalimah Allah pun sanggup dijual dan dijadikan bahan kempen politik.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...