Pages

Saturday 18 May 2013

PANAS!!! ANWAR DI BOO PASUKAN SORAK PAS. MAI SECAWAN



Kerana takut kalah pilianraya. Kerajaan setuju mansuhkan ISA. Kerana takut tak dapar sokongan daripada bukan melayu. Kerajaan beri bermacam bantuan yang sebelum ini tak pernah diberi kepada bukan melayu.

Maka akhirnya Umno (BN) menang PRU13. Undi siapa yang memenangkan Umno ? Kalau bukan kerana orang melayu luar bandar bersatu hati mahu Umno (melayu) terus memegang tampuk pemerintahan. Mungkin pada saat ini Datok Seri Najib sudah mengangkat sumpah sebagai Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat.

Memang tak boleh nak nafi, bukan melayu khasnya orang cina sebahagian besar tak mahu kepada Umno. Hanya kerana Umno itu melayu.

Bukan melayu khasnya orang cina sepakat tolak BN bukan kerana tak suka kepada BN. Tapi kerana mereka tak mahu Umno menerajui BN.

Sedih dan amat menyedihkan. Pemimpin melayu Pas yang bergelar ulamak, dengan mudah ditipu oleh orang cina. Sampai saat ini mereka masih mendabik dada mengatakan " orang cina undi Pas kerana orang cina boleh menerima perjuangan Pas ".

Ya saya setuju dan tak menafikan. Pada PRU13 orang cina memang terbukti menerima perjuangan Pas. Tapi perjuangan Pas yang orang cina terima bukan lah " PERJUANGAN UNTUK MEMURTABATKAN ISLAM ". Perjuangan Pas yang orang cina terima adalah " PERJUANGAN UNTUK MENJATUHKAN UMNO ".

Perkara ini lah yang LEBAI-LEBAI KAMPONG tak faham. LEBAI-LEBAI KAMPONG melihat sokongan undi oleh orang cina kepada Pas sebagai undi kepada Islam.

Bodohnya, nampak sangat bodoh. Sebab tak masuk aqal, orang bukan islam nak sokong satu tindakan yang boleh memperkasakan agama islam yang pada masa sama bakal menyisihkan agama mereka sendiri.

Satu pertanyaan kepada LEBAI-LEBAI KAMPONG. Jika ada parti politik yang perjuangannya adalah untuk memperkasakan agama krisian dinegara ini, ada kah anda LEBAI-LEBAI KAMPONG akan memberikan sokongan undi sebagai mana yang orang bukan islam berikan undi kepada Pas pada PRU13 baru2 ini ????

Jawapan anda saya boleh agak. Jika anda LEBAI-LEBAI KAMPONG tak boleh memberi undi kepada pihak yang nak memperkasakan agama kristian sedangkan orang2 bukan islam sanggup memberi undi kemenangan kepada Pas yang berjuang untuk memperkasakan agama islam. Di sini nampak sangat jelas LEBAI-LEBAI KAMPONG tidak ada semangat setia kawan yang tulin .. TAK BOLEH DIPERCAYAI.

Maksud saya, kamu LEBAI-LEBAI KAMPONG mahu orang bukan islam menyokong perjuangan Pas untuk memperkasakan islam, tapi kamu LEBAI-LEBAI KAMPONG tak bersedia untuk menyokong perjuangan bukan islam untuk memperkasakan agama kristian. Tidak ada WIN WIN SITUATION. Tidak ada GIVE AND TAKE.

Saya tulis ini kerana nak beritahu kepada LEBAI-LEBAI KAMPONG (termasuk lah yang bergelar Elite di bandar) bahawa orang cina undi Pas pada PRU13 bukan kerana mereka sokong islam, tetapi kerana mereka nampak ini lah peluang untuk menyahkan (eliminate) Umno atau melayu dari tampuk pemerintahan negara.

Saya terlalu yakin TAKDIRNYA PR MENANG PRU13, MUSTAHIL PAS DAPAT MENGUASAI KERAJAAN.

Saya terlalu yakin TAKDIRNYA PR MENANG PRU13, DAP YANG AKAN MENGUASAI KERAJAAN.

Saya terlalu yakin TAKDIRNYA PR MENANG PRU13, ANWAR ADALAH MERUPAKAN PM BANGSA MELAYU BERAGAMA ISLAM YANG TAK LEBIH SEBAGAI BONEKA SAHAJA.

Saya ingin bertanya, JIKA ANWAR JADI BONEKA, BONEKA KEPADA SIAPA ? KEPADA PAS ? ATAU KEPADA DAP ?

Hanya LEBAI-LEBAI KAMPONG saja yang tahu JAWAPAN NYA ....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...