Pages

Wednesday, 29 May 2013

SUKAN: LIVERPOOL SAH IKAT KALO TOURE SELAMA 2 TAHUN.



Kolo toure sah akan menyertai Liverpool pada pemindahan percuma dari Manchester City selepas bersetuju perjanjian selama dua tahun.

Pemain pertahanan 32 tahun dimuktamadkan terma peribadi dan lulus perubatan di menara Hospital Liverpool dengan kelab doktor Zaf Iqbal , menjadikan beliau permain pertama menandatangani bersama Reds 'musim panas.

Kontrak Toure di Eastlands tamat pada akhir bulan Jun supaya beliau secara rasmi akan menjadi pemain Liverpool pada 1 Julai.

Boss Brendan Rodgers telah dibuat tiada rahsia keinginan untuk menambah pengalaman lebih kepada pangkat semasa perpindahan dan tegas percaya antarabangsa Ivory Coast bek tengah yg paling sesuai.

Toure telah bermain di Liga Perdana Inggeris selama lebih daripada satu dekad dan telah memenangi gelaran dengan Arsenal dan Man City.

Beliau dilihat sebagai pemain Skuad berharga bukannya sebagai pengganti kepada naib kapten Jamie Carragher.

Rodgers 'Tiada sasaran 1 pertahanan musim panas ini masih Schalke berbakat bek tengah Kyriakos Papadopoulos dengan Reds berazam untuk mendapatkan perkhidmatan daripada £ 12million-rated Yunani antarabangsa 21 tahun.

Liverpool juga berminat untuk mengikat pemain pertahanan muda pasukan Lisbon, Tiago Ilori.

Toure tiba di England pada tahun 2002 apabila dia menandatangani untuk Arsenal dari ASEC Mimosas di tanah air dengan bayaran sebanyak £ 150,000.

Beliau bermula untuk Gunners sebagai pemain tengah dan kemudian bermain di bek kanan sebelum Arsene Wenger berpindah dia ke posisi centre-back..

Dalam 2003-04 beliau gandingan cemerlang dengan Sol Campbell , berjaya mereka meraih gelaran Liga Perdana dan telah melalui seluruh kempen tanpa kalah. Beliau juga telah memenangi Piala FA sebanyak dua kali semasa berada tujuh tahun di London Utara.

Toure telah memainkan peranan penting dalam jangka masa mereka kepada 2006 akhir Liga Juara-Juara menentang Barcelona dan setahun kemudian mereka dalam Piala Liga kalah kepada Chelsea.

Selepas 326 penampilan untuk Arsenal, dia pergi pada bulan Julai 2009 apabila Manchester City bersetuju dengan bayaran 16 juta £ dan beliau telah dilantik sebagai kapten kelab oleh Mark Hughes.

Beliau kekal sebagai pasukan pertama tetap di bawah Roberto Mancini tetapi pada bulan Mac 2011 beliau dihukum digantung selama enam bulan selepas gagal ujian dadah.

Toure diuji positif bagi kesalahan dadah selepas mengambil pil diet isterinya dalam usaha untuk mengurangkan berat badan.

Dia boleh menghadapi penggantungan dua tahun tetapi suruhanjaya FA memutuskan bahawa dia tidak bertujuan untuk meningkatkan prestasi sukan atau topeng penggunaan bahan meningkatkan prestasi.

Setelah terlepas Piala FA kemenangan akhir City, dia kembali dari larangan beliau untuk membuat 14 penampilan liga sebagai sampingan Mancini memenangi gelaran itu pada 2012.

Penggal terakhir beliau bermain dalam 18 perlawanan dalam semua pertandingan - untuk mengambil tally beliau untuk Bandar kepada 102 penampilan - sebelum memulakan akhir-musim lawatan mereka Amerika.

Selepas kembali ke UK, dia menuju ke Merseyside untuk mengadakan perbincangan dan menerima tawaran Rodgers 'untuk menyertai Reds secara kontrak selama dua tahun.

Toure juga mempunyai pengalaman yang luas di peringkat antarabangsa telah meningkat 105 caps untuk Ivory Coast dan bermain pada masa lalu dua Piala Dunia.

BUKTI!!! PEMBANGKANG MAHU GULINGKAN KERAJAAN MELALUI 'ANWAR SPRING'





Mat Sabu telah mengesahkan pembangkang akan turun berdemonstrasi di jalanan bagi menggulingkan kerajaan dengan menggunakan alasan mendesak teraju utama Suruhanjaya Pilihan Raya meletak jawatan.


Timbalan Presiden PAS yang tewas dalam PRU13 mengesahkan, jika desakan tidak ditunaikan, PR akan menganjurkan lebih banyak perhimpunan sehingga kerajaan Datuk Seri Najib Razak turun takhta.

“Jika SPR tidak letak jawatan, kita akan terus mengadakan perhimpunan sehingga kerajaan Najib gugur.”

Ini membuktikan dakwaan perancangan pembangkang untuk menggulingkan kerajaan melalui cara kotor sebenarnya wujud dan menyaksikan tindakan pemimpin PAS sebelum ini untuk bekerjasama dengan pihak berkuasa bagi menyiasat dakwaan menggulingkan kerajaan adalah auta semata-mata.

Mat Sabu turut mengemukakan contoh yang diagung-agungkan nya bahawa rakyat di Mesir dan Tunisia merusuh demi menggulingkan kerajaan sedia ada. Atas alasan demokrasi, puak-puak pembangkang ni seolah-olah nyanyuk dan hilang akal sehingga terdesak dan sanggup menggulung kerajaan melalui cara kotor.

Mat Sabu turut memberi amaran kepada pasukan keselamatan yang bertindak berlandaskan undang-undang untuk tidak mengancam orang awam, sedangkan puak-puak pembangkang amat dikenali sebagai individu yang kerap memprovokasi dan memaki hamun pasukan keselamatan.

Malah mereka juga pihak yang menyebabkan kredibiliti dan maruah pasukan keselamatan diperkotak-katikkan. PR juga sengaja menyalahkan penipuan pilihan raya menyebabkan mereka tidak menjadi kerajaan walaupun menang undi popular pada Pilihan Raya 2013.

PR menang 89 kerusi Parlimen berbanding Barisan Nasional (BN) yang mendapat 133 kerusi daripada 222 kerusi Parlimen. Bagaimanapun, mereka menerima keputusan PRU13 di negeri-negeri yang dimenangi mereka, sebaliknya menolak keputusan PRU13 di kawasan yang mereka tewas.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam perhimpunan #Black505 pada Sabtu di Padang Timur, Petaling Jaya turut menegaskan beliau menolak idea untuk bekerjasama dengan SPR dan menyokong desakan untuk pesuruhjaya SPR meletakkan jawatan serta merta.

Anwar bagaimanapun bersandiwara apabila mengatakan PR tidak akan melakukan demonstrasi untuk menumbangkan kerajaan.

HOTTEST NEWS!!! 21 ORANG DITAHAN DI SINGAPURA KERANA BERDEMONTRASI JALANAN. SINGAPURA PUN ADA AKTA HASUTAN...



PETALING JAYA: Singapura memberi amaran kepada ahli-ahli politik Malaysia supaya tidak mencampuri hal ehwal negara itu berhubung isu penahanan 21 rakyat Malaysia yang mengadakan demonstrasi di republik berkenaan.

Kementerian Hal Ehwal Luar Singapura berkata, gesaan Ahli Parlimen Malaysia supaya pihak keselamatan negara itu membebaskan mereka yang ditahan dilihat sebagai campur tangan asing.

Menurut kenyataan yang disiarkan di laman web kementerian itu, dinyatakan bahawa Singapura sentiasa mengambil pendirian yang tegas berhubung isu yang berkaitan campur tangan asing dan politik yang cuba di bawa masuk ke negaranya.

Tegas kementerian itu Singapura sentiasa mengambil pendirian untuk tidak mencampuri urusan dalaman negara lain dan mengharapkan mendapat layanan yang sama.

Sebelum ini 21 rakyat Malaysia ditahan ketika menyertai protes di Merlion Park Singapura pada 8 dan 11 Mei berhubung keputusan pilihan raya 5 Mei lalu walaupun diberi amaran oleh pihak polis untuk tidak berbuat demikian.

Khamis minggu lalu, beberapa Ahli Parlimen Pakatan Rakyat mengemukakan petisyen kepada Suruhanjaya Tinggi Singapura di Kuala Lumpur supaya meringankan hukuman terhadap 21 rakyat Malaysia berkenaan.

Tuesday, 28 May 2013

MIC : BERHENTI PERTIKAI, FOKUS KEMAJUAN KEHIDUPAN MASYARAKAT INDIA - PAKAR





Denison Jayasooria




KUALA LUMPUR (Bernama) — Pemimpin-pemimpin MIC perlu berhenti daripada mempertikai mengenai kedudukan dan pelantikan jawatan, sebaliknya menumpukan perhatian terhadap meningkatkan kehidupan masyarakat India, kata seorang penyelidik di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) pada Selasa.

“Masalah orang India adalah besar dan banyak kerja yang perlu dilakukan,” kata Datuk Dr Denison Jayasooria, Felo Penyelidik Utama Institut Kajian Etnik, UKM.

Dr Denison mengulas mengenai rungutan oleh MIC bahawa wakil parti itu yang sepatutnya mengetuai Unit Hal Ehwal India di bawah Jabatan Perdana Menteri, bukannya pengerusi Hindraf P.Waythamoorthy.

Waythamoorthy juga dilantik sebagai Senator dan timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri.

“Kenapa bising dengan pelantikan sekarang, selepas Najib menandatangani memorandum persefahaman dengan Hindraf bulan lepas mengenai penubuhan unit itu. Dari masa perjanjian itu ditandatangani sehingga pelantikan beliau, tiada pemimpin MIC menyuarakan bantahan terhadap terma (perjanjian), yang menyatakan peranan pelaksanaan oleh Hindraf,” katanya kepada Bernama ketika dihubungi hari ini.

Mengenai beberapa pihak yang membangkitkan mengenai keikhlasan Waythamoorthy, Dr Denison berkata hanya masa yang boleh menentukan sama ada keikhlasan Waythamoorthy adalah benar-benar untuk kepentingan masyarakat atau kepentingan diri.

“Pelantikan ini menunjukkan Najib menepati janji yang dibuat pada 18 April tahun ini. Kita perlu terima bahawa perdana menteri menepati janji berdasarkan pelan tindakan lima tahun yang ditandatangani,” katanya.

Beliau berkata Waythamoorthy, seorang yang bukan pemimpin politik, mungkin boleh memberi tumpuan dalam menyelesaikan pelbagai isu untuk faedah 40 peratus golongan bawahan masyarakat India.

Pelantikan itu, dikritik oleh beberapa individu, termasuk abang Waythamoorthy sendiri, Uthayakumar, yang mendakwa dirinya pemimpin Hindraf, kerana menerima jawatan kabinet dan menggelarkan adiknya itu sebagai oportunis politik.

Ketua Pemuda MIC T Mohan juga tidak berpuas hati dengan pelantikan itu dan menyatakatan ia akan semakin melemahkan sokongan masyarakat India terhadap kerajaan.

Sementara itu Profesor Madya Dr Sivamurugan Pandian dari Universiti Sains Malaysia berkata pelantikan Waythamoorthy adalah prerogatif perdana menteri.

Oleh itu, beliau berkata pengerusi Hindraf yang dilantik khusus untuk membantu melaksanakan manifesto Barisan Nasional itu, perlu membawa perubahan positif kepada kedudukan sosio-ekonomi masyarakat India.

“Memandangkan beliau telah dilantik oleh perdana menteri, adalah lebih baik untuk kedua-dua pihak (Hindraf dan MIC) bekerjasama erat bagi memastikan hasil pelan tindakan itu, yang akan memberi manfaat kepada masyarakat.

“Pemimpin-pemimpin mesti berhenti bertengkar sesama sendiri, sebaliknya perlu membantu antara satu sama lain untuk pembangunan nasional,” katanya.

- BERNAMA

SUKAN PIALA FA: BOJAN HAMPIR-HAMPIR LEMAS DENGAN KEBANGKITAN TERENGGANU. KELANTAN KE FINAL DENGAN AGREGAT 6-5.


Kelantan berhempas pulas untuk ke final Piala FA

PENJAGA gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat cuba menghalang asakan tonggak Terengganu, Abdul Manaf Mamat pada perlawanan separuh akhir kedua Piala FA di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu petang ini. -

KUALA LUMPUR 28 Mei - Kelantan berhempas pulas untuk menyingkirkan Terengganu sebelum layak ke perlawanan akhir Piala FA dengan agregat 6-5 selepas berakhir aksi separuh akhir kedua petang ini.

Walaupun tewas 2-4 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kelatan wajar menarik nafas lega hasil bekalan 4-1 yang dibawa dari Kota Bharu memandangkan skuad Red Warrior terpaksa menunggu sehingga perlawanan masa tambahan untuk memastikan kemaraan mereka.

Terengganu pula bernasib malang walaupun sudah mendahului 4-0 sehingga 90 minit perlawanan tetapi kehilangan dua tonggak utama akibat dilayang kad merah ketika lima minit masa tambahan menyebabkan skuad Peteh terpaksa berputih mata.

Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/Sukan/20130528/su_11/Kelantan-berhempas-pulas-untuk-ke-final-Piala-FA#ixzz2UagYvZdq
© Utusan Melayu (M) Bhd

JANJI DITEPATI : PR FITNAH BN TAK TEPATI JANJI PENURUNAN HARGA KERETA 20-30%???! MAI SELIDIK CAI PR






KUALA LUMPUR: Kadar pengurangan harga kereta akan dibuat secara berperingkat sehingga 2017, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Katanya, bersandarkan manifesto kerajaan yang dibuat pada pilihan raya umum lalu, kerajaan berjanji akan mengurangkan harga kereta antara 20 hingga 30 peratus dalam tempoh lima tahun.

“Malah, sejak Oktober tahun lepas, harga 10 model kereta popular di negara ini telah menurun secara purata 7.3 peratus,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri perhimpunan bulanan kementerian itu dan agensi-agensi di bawahnya di sini hari ini.

TERBALIK PULAK DAH!!! ANWAR TAK PERNAH BUKTIKAN PUN YANG BUKTI VIDEO TU SALAH!!!



Kalau jenis anjing Pakatan Rakyat, sampai bila-bilalah kekal sebagai anjing. Kalau tak menggigit sebab dah tak bertaring dan bergigi, dapat menjalak pun jadilah.

Itulah yang sedang berlaku sekarang.

BABI-BABI Pakatan Rakyat telah menyiarkan gambar-gambar yang kononnya berlaku BLACKOUT di beberapa tempat pengiraan undi pada 5 Mei 2013. ANJING-ANJING Pakatan pun pakatlah menyalak habis-habisan kononnya, SPR menipu dan PRU13 tidak betul keputusannya kerana penipuan-penipuan tersebut.

Bergedik ekor ANJING-ANJING Pakatan apabila ADUN Seri Serdang, Noor Hanim Ismail mengakui bahawa gambar yang dipertikaikan itu, sebenarnya adalah kejadian BLACK-OUT sebenar di Sekolah Kebangsaan Serdang, yang merupakan salah satu daripada pusat pengiraan undi di kawasannya. Tetapi tersangat menarik ialah apabila Noor Hanim Ismail ENGGAN membuat laporan polis berhubung kejadian berkenaan walaupun mengakui kejadian tersebut berlaku.

Lawak! Apasal? Takut kena buat pilihanraya balik sedangkan pemenangnya adalah Noor Hanim Ismail dari PAS? Atau sebenarnya dia terlalu teruja untuk menyokong teori BLACK-OUT sampai di luar kesedaran, pengakuannya itu boleh menimbulkan natijah dan kalau laporan polis dibuat, dia boleh hilang jawatan sebab buat laporan menipu, kemudian dihukum pula penjara?

SPR telah menjawab berhubung video dan gambar-gambar berkenaan. Malangnya, segala penjelasan yang diberikan, telah ditulikan dan didiamkan, sebaliknya ANJING-ANJING Pakatan terus menyalak mengikut nada tuan mereka, Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang.

Kononnya, SPR yang sepatutnya membuktikan gambar-gambar tersebut sebagai satu fitnah. Pihak yang menuduh pula tidak perlu berbuat apa-apa?

Ni sistem keadilan jenis apa pula yang dipakai oleh ANJING-ANJING Pakatan Rakyat nih?

Masa video Chinadoll Anwar Ibrahim, kutukan PKR terhadap Lim Guan Eng,dan segala macam video serta audio yang lain membabitkan para pemimpin Pakatan Rakyat, lain pula teori dan kaedah yang dipakai. Bila terkena kat batang hidung, lain pula yang diteorikan.

Bukankah SPR dah jawab semua fitnah tersebut dan menerangkan serta membuktikan bahawa segala bukti-bukti berkenaan adalah lakonan semula, satu penipuan dan pemerdayaan semata-mata? Mengapa pula ANJING-ANJING PAKATAN langsung tak boleh sanggah penjelasan SPR? Mengapa pula diminta SPR yang membuktikan segala bukti bangang yang mereka kemukakan itu sebagai fitnah?

Sepatutnya, merekalah yang membuktikan bahawa segala bukti yang dilampirkan adalah tulen, bukannya reka-rekaan, buat-buatan, dan tipu perdaya? Apatah lagi, beberapa pemimpin mereka sendiri telah menafikan segala kejadian yang mereka momokkan sebagai penipuan SPR itu. Para pemimpin mereka sendiri, menafikan bahawa kejadian black-out tidak berlaku. Bahkan perjalanan PRU-13 di kawasan masing-masing berjalan lancar tanpa sebarang perkara yang was-was dan boleh dicurigai.

ANJING-ANJING Pakatan yang kuat sangat menyalak... buktikan terlebih dahulu fitnah anda. Kemudian, menggonggonglah sepuas-puas hati. Jangan sibuk nak suruh orang sanggah tapi anda sendiri gagal sepertimana Anwar Ibrahim yang tidak dapat menampilkan bukti kononnya berlaku BLACK-OUT sehingga perlu mengarahkan konco-konconya membuat laporan polis tentang DAKWAT KEKAL pulak!!!

Kalau dah dasar ANJING, sampai bila-bila pun, ANJING SAJALAH TARAFNYA!!!

Sumber theflyingkick

MENGGELEGAK NEWS!!! 100% CINA GLC SUMPAH TIDAK UNDI BN LAGI?? MAI TENGOK


100% Cina GLC Sumpah Tidak Undi BN Lagi



SEHINGGA artikel ini ditulis, penulis tidak nampak lagi sebarang petunjuk bagaimana kerajaan mahu menguruskan orang Cina yang jelas menolak BN dalam pilihanraya umum yang lepas, sedangkan sudah ada tindak balas dari komuniti ini dengan menaikkan harga barang sebaik pembangkang gagal menawan Putrajaya dalam pilihanraya umum yang lepas.

Dalam sukan badminton yang turut dikuasai mereka, beberapa siri kekalahan kepada pasukan tidak ternama dunia pun sudah berlaku – yang mana penulis percaya sebahagian dari sabotaj untuk memalukan negara yang kekal dibawah pemerintahan BN selepas PRU13 yang lepas

Jangan salah faham, penulis tidak kata komuniti ini perlu ditindas, tapi nampaknya mereka boleh hidup sendiri tanpa bantuan kerajaan. Sekolah, tempat ibadat, waima pusat perniagaan pun mampu diadakan sendiri oleh mereka tanpa bantuan kerajaan.

Kita yakin, dalam soal tenaga kerja pun komuniti ini sudah boleh menguruskan sendiri, tanpa perlu bergantung kepada kerajaan dan syarikat-syarikat besar yang ada kaitan dengannya; syarikat berkaitan kerajaan atau biasa kita kenal sebagai GLC ini.

Maka itu, kalau belum terfikir, penulis ingin cadangkan supaya jumlah komuniti ini dalam GLC-GLC utama dibawah Kementerian Kewangan, dikurangkan atau dihapuskan terus, terutama dalam hal berkaitan kewangan. Apa sudah tidak adakah orang Melayu/Bumiputera dan India yang boleh menguruskan hal kewangan ini dengan baik, mesti nak dari komuniti dia sahaja?

Apatah lagi penulis mendengar, keseluruhan komuniti ini dalam GLC sudah membuat pengisytiharan secara terbuka tidak akan mengundi kerajaan BN lagi!! Malah arahan Khazanah Malaysia agar email mesti dibuat dalam dwi bahasa (Melayu/Inggeris), menjadi cemuhan dan bahan jenaka komuniti ini dalam GLC.

Ini bukan benda baru, sudah agak lama berlaku tapi tak siapa yang nak bawa ke tengah.

Tidak cukup dengan itu, mereka turut berkempen di kalangan kakitangan bawahan mereka sebelum PRU13 yang lepas – cuma mungkin tidak sampai ke tahap mengugut untuk memecat kakitangan yang tidak mengundi pembangkang seperti yang berlaku di salah sebuah cawangan bank Hong Leong, Johor Baru.

Penulis tidak mahu menamakan GLC yang mana satu, sebab yang terlibat ini terlalu banyak, kalau bukan semua. Tidak mengapa kalau tidak sokong kerajaan, tapi jangan burukkan atau hasut orang supaya benci kerajaan juga, ini sudah melampau.

Kita yakin kalau orang UMNO buat benda sama dalam GLC dibawah kerajaan Pulau Pinang atau Selangor, orang itu tidak akan disimpan lebih lama lagi, justeru, kerajaan BN juga tidak perlu nak menyimpan puak-puak ini lagi.

Ini masalah bila ketua GLC ingat mereka berada di atas sana sebab kebolehan dan kelulusan mereka semata-mata, bukan kerana polisi kerajaan yang memerintah. Walaupun kebanyakkan mereka ini Melayu, tapi sikap hidung tinggi dan mudah lupa diri telah menyebabkan mereka lupa diri dan terus mengekalkan komuniti yang akhirnya menggigit tangan mereka semula.

Cadangan menghantar ketua GLC untuk kursus kenegaraan di Biro Tatanegara memang wajar, biar depa sedar diri sikit.

KANTOI BERUK!!! PENGUNDI HANTU UPAHAN AMBIGA.




Sebelum ini kita disajikan oleh lakunan Blackout oleh PKR, kkali ini kita didedahkan siapa Bangla yang kononnya ditangkap oleh penyokong PAS di PDM Ladang DUN Ladanag Kuala Terengganu.

Rupanya Bangla yang kononnya pengundi hantu adalah saja dipasang oleh Pakatan. Pengundi tersebut dah dijumpai bergambar dengan Ambiga dan Bhawani Listen Listen ...

Terus berbohong ... lama rakyat tak akan percay alangsung apa yang dikatakan oleh Pakatan. Tanpa trust, kelak tiada yang akan dipecayai walau bukti macam mana sekali pun.

Buy Chinese Last
Buy Malay, Muslim, Pribumi and Indian Only
Hidup Melayu! Allahu Akbar!

Sumber theunspinners

Monday, 27 May 2013

KENAPA ANUWAR SUKA MENIPU DUNIA?? JOM SELIDIK


MENGAPA ANWAR KENCING SEMUA MANUSIA ???







Pendedahan terbaru tentang anwar ibrahim kali ini memang menggemparkan seluruh dunia. Mana tidaknya, lepas satu satu janji yang di tabur oleh anwar tak pernah hendak tunaikan, bagi aku inilah manusia akhir zaman yang nabi pesan, " pemimpin yang bila berjanji dia akan memungkirinya" .
sampai bila akan berakhirnya episod huru hara yg anwar sedang lakukan skrg. Terkini rupa rupanya sebelom pilihanraya di adakan, anwar berjanji lagi dihadapan bekas presiden indonesia. Apa pon korang baca bukti trbaru di bawah..








Pemimpin dan penyokong pakatan pembangkang perlu melihat pendedahan oleh bekas Naib Presiden Indonesia, Jusuf Kalla berhubung kegagalan Datuk Seri Anwar Ibrahim menghormati keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) sebagai 'satu bentuk amaran bahaya yang menanti' jika Ketua Pembangkang itu terus diberikan sokongan.

Pengasas Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ng Lum Yong berkata, pendedahan tersebut jelas menunjukkan mimpi Anwar untuk menjadi Perdana Menteri tidak pernah padam malah sanggup melakukan apa sahaja termasuk menipu dan memfitnah bagi mencapai cita-citanya.


"Saya sendiri pernah menemui Jusuf sebelum menjadi Naib Presiden Indonesia dan tahu beliau merupakan sahabat baik Anwar sejak dahulu.
"Jika Jusuf sendiri yang telah lama menjadi kawan baik Anwar pun telah ditipu, apatah lagi rakyat biasa di bawah. Sebab itu rakyat perlu menilai semula sokongan mereka kepada Anwar," katanya ketika dihubungi Utusan di sini hari ini.


Beliau mengulas pendedahan Jusuf kepada The Wall Street Journal (WSJ) bahawa Anwar telah mengingkari sebuah perjanjian damai bagi menghormati keputusan PRU-13 lalu.


Perjanjian damai yang melibatkan Ketua Pembangkang itu dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak digerakkan Jusuf pada April lalu.
WSJ juga melaporkan Jusuf berkata, beliau telah menghubungi Anwar sehari selepas PRU-13 dan meminta supaya menghormati komitmen dan 'melihat realiti'.


Sementara itu, bekas Ketua Penerangan PKR, Ruslan Kassim menyifatkan pendedahan Jusuf itu sebagai bukti jelas Anwar hanya berjuang untuk menjadi Perdana Menteri semata-mata dan bukannya bagi memperjuangkan nasib rakyat.


Katanya, tindakan menolak keputusan pilihan raya cuma alasan bagi mengheret rakyat berhimpun kononnya pakatan pembangkang telah menang.
"Sepatutnya Anwar kena terima keputusan rakyat seperti janjinya kepada Jusuf serta percaya kepada qada dan qadar.


"Jika janji dengan sahabat baik sendiri yang telah banyak membantu pun Anwar tidak mahu tunaikan, bayangkan pula janji dia kepada rakyat biasa. Langsung tiada nilai," ujarnya sinis.

Sumber budaksrikinta

HOT!! ZAHID SEMAKIN TUNJUKKAN TARING JANTAN, PR SEMAKIN KECUT TELOQ



Pembangkang sudah mula takut dengan tindakan tegas yang diambil Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang menurut mereka “sudah mula tunjuk taring”. Jika dahulu, mereka boleh memperlekehkan arahan dan amaran Kementerian Dalam Negeri, kini dengan pelantikan Ahmad Zahid sebagai menteri, mereka sudah mula risau segala perancangan untuk menimbulkan kacau bilau di dalam negara akan dihalang.



Lebih malang bagi mereka, berkemungkinan besar, pentadbiran Ahmad Zahid tidak lagi akan menggunakan “kelembutan” sebaliknya hanya tindakan tegas terhadap mereka yang melanggar peraturan. Menyedari hal itu, pembangkang mula menyerang Ahmad Zahid sari setiap pelusok, selagi ada peluang untuk mengkritik dan menyerang, namun Ahmad Zahid tetap tegas dengan pendiriannya malah langsung tidak mengendahkan kritikan-kritikan terhadapnya.

Bermula dengan kenyataan di dalam Utusan Malaysia yang menggesa mereka yang tidak menerima sistem pilihan raya di negara ini keluar dan meninggalkan negara ini sehinggalah amaran keras kepada Malaysiakini, Ahmad Zahid telah menjalankan tugasnya sebagai menteri KDN yang berwibawa dan disegani.

Penangkapan Adam Adli juga amat mengejutkan banyak pihak, namun itu adalah tindakan yang paling tepat untuk mengekang budaya melanggar undang-undang daripada berleluasa sehingga menjadikan anak muda kita semakin bersikap kurang hajar.

Gerun dengan prestasi dan pendirian Ahmad Zahid, Dewan Pemuda PAS pula mengecam beliau apabila mengatakan Ahmad Zahid sebagai bongkak dan angkuh walaupun baru seminggu memegang KDN.

Nasruddin Hassan berkata:”Ahmad Zahid sudah mula menunjukkan taring jantan dan kuasa besarnya sebagai pemimpin kerajaan.”

Ahmad Zahid sebelum ini menyeru golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari, sama ada list system atau single transferable vote di negara republik.

Pembangkang juga mula kecut telur dengan prestasi Ahmad Zahid yang tidak boleh diperlekeh lagi, kerana mereka bukan lagi akan menerima amaran, tetapi tindakan secara langsung tanpa rasa belas kasihan.

Tindakan-tindakan bodoh pembangkang selepas ini sudah pasti akan terhenti dengan ketegasan Ahmad Zahid tersebut, sekaligus menyaksikan negara yang ketinggalan selama lima tahun sebelum ini akan terus maju dan mengorak langkah ke hadapan.

Diharapkan Ahmad Zahid akan berupaya menjunjung tinggi undang-undang negara yang diperlekeh kumpulan pembangkang atas alasan demokrasi, dan menegakkan undang-undang tanpa rasa ragu. Jangan lagi diberi ruang kepada kumpulan yang menimbulkan huru-hara kerana tindakan sedemikian hanya akan menghancurkan pembentukan bangsa Malaysia yang berjaya.

Cukuplah lima tahun Malaysia terbazir dengan kegilaan pembangkang, kini tiba masanya untuk kita memajukan negara.

Segala tindakan pembangkang yang bercanggah denga Perlembagaan harus dicantas tanpa banyak bicara kerana mereka gemar menimbulkan persepsi negative terhadap kerajaan sedangkan hakikatnya mereka adalah kumpulan yang tidak berotak.

Pembangkang sudah pasti berasap dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kerana menlantik Ahmad Zahid, kerana ia telah menyusahkan perancangan mereka untuk menjahanamkan negara ini.

Nyata tindakan Najib amat tepat dan bersesuaian pada masanya, dan pembangkang diharap akan menjadi pembangkang yang lebih beradap dan berfikiran selepas ini. Syabas Ahmad Zahid Hamidi kerana berani meletakkan kembali martabat undang-undang Malaysia walaupun diasak hebat pembangkang yang mulai ketakutan dengan ketegasan anda!

Sumber suaragenerasibaru

Sunday, 26 May 2013

BONGKAR!!! AMALAN BLACKOUT ADALAH AGENDA JAHAT AJARAN GOLONGAN KAFIR??!! MAI SELIDIK






Rancangan jahat disebalik BLACKOUT


Nauzubillahiminzalik


CANDLE LIGHT VIGIL secara umumnya merupakan suatu perhimpunan mengingati insan-insan yang telah meninggal dunia.





Perlakuan ini juga merujuk kepada aktiviti The Anointing dan Last Rites yang dilakukan penganut Kristian terhadap mereka yang sedang nazak dalam penjagaan.







Penggunaan lilin adalah berdasarkan praktikaliti untuk zaman atau lokasi yang tidak mempunyai bekalan elektrik.










Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-88 yang bersidang pada 2 Oktober 2009 telah membincangkan Hukum Penglibatan Orang Islam Dalam Aktiviti Candlelight Vigil.


Muzakarah telah memutuskan bahawa umat Islam DILARANG menyertai aktiviti Candle light Vigil kerana ia mengandungi unsur-unsur tasyabbuh dengan agama bukan Islam yang akan menjejaskan akidah umat Islam.





Harap umat Islam jangan terpengaruh dengan puak Blackout yang menyokong Adam Adli yang jelas terkeluar dari landasan Islam.


http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-kebangsaan/hukum-penglibatan-orang-islam-dalam-aktiviti-candlelight-vigil

WAJIB BACA!!! PRU-13 : PAKATAN HILANG UNDI POPULAR DI 9 NEGERI. JOM RISIK




Pakatan Rakyat Lost Popular Votes in 9 States, Labuan & Putrajaya


I knew there was something not right about this “we won the popular vote” crap that is being bandied about by the Pakatan Rakyat.

Folks, numbers dont lie – so they say. I was waiting for information like the following table to come out from the Pakatan Rakyat. This table is from Malaysiakini.

I hope others will also analyse these numbers. This will put a stop to their claims of winning the popular votes. It is all bullshit. I repeat – it is all bullshit.

This table is from Malaysiakini ok – a Pakatan Rakyat website. I repeat this table is from Malaysiakini – a Pakatan Rakyat website.



From the tabulation provided by Malaysiakini you can see straight away that the Barisan Nasional won the POPULAR VOTES in NINE States PLUS in the Wilayah Persekutuan areas of Labuan and Putrajaya.

I am not talking about Parliamentary seats. I am talking about Popular Votes. The Barisan Nasional has caried the POPULAR VOTE in NINE STATES and the Wilayah Persekutuan areas of Labuan and Putrajaya.

The Pakatan Rakyat has carried the popular votes only in the FOUR States of Kelantan, Penang, Perak and Selangor.

PLEASE READ CAREFULLY OK
THE BARISAN NASIONAL HAS CARRIED THE POPULAR VOTE IN NINE STATES PLUS THE WILAYAH PERSEKUTUAN OF LABUAN AND PUTRAJAYA.
THE PAKATAN RAKYAT HAS CARRIED THE POPULAR VOTE IN ONLY FOUR STATES.

Now lets look at the numbers in detail.

The Pakatan Rakyat won a total of 5,624,084 votes throughout Malaysia (including Sabah and Sarawak).

The Barisan Nasional won a total of 5,262,983 votes throughout Malaysia (including Sabah and Sarawak).

This means the Pakatan Rakyat won 5,624,084 – 5,262,983 = 361,101 more votes than the BN throughout Malaysia.

But the Pakatan Rakyat HAS LOST the POPULAR VOTE IN NINE STATES AND IN THE WILAYAH PERSEKUTUAN OF LABUAN AND PUTRAJAYA.

So how did the Pakatan Rakyat get that extra 361,101 votes?

Here is the answer:
In Kelantan the Pakatan Rakyat won 412,949 – 355,627 = 57,332 extra votes.
In Penang the Pakatan won 492,863 – 229,859 = 263,004 extra votes.
In Perak the Pakatan won 624,344 – 512451 = 111,893 extra votes
In Selangor the Pakatan won 1,044,758 – 685,502 = 359,256 extra votes.
In KL the Pakatan won 425,352 – 227,268 = 198,084 extra votes.

You can see very, very clearly that the Pakatan Rakyat has won the popular vote in those States with large Chinese populations ie Penang, Perak and Selangor plus WP Kuala Lumpur. This is where their extra 361,101 votes came from.

Even in Malay majority Kelantan, the Pakatan’s majority of the popular vote is very slim – only 57,332 extra votes. Wherever Malays are predominant, even in Kelantan, the BN has won more Malay votes.

If we add up the Pakatan’s majority votes in the three States of Penang, Perak, Selangor and KL (with large numbers of Chinese voters) it adds up to 932,237 votes. Plus Kelantan their total majority throughout Malaysia is 989,569 votes.

Very, very clearly these are Chinese votes from Penang, Perak, Selangor and KL.

Quite obviously then this 989,569 vote majority in Penang, Perak, Selangor, Kelantan and KL has been diluted by the BN in other states, resulting in a final majority of only 361,101 votes for the Pakatan throughout Malaysia.

This is a huge wallop for the Pakatan Rakyat. With a 989,569 majority they should have caried the whole country. But they did not. Why not? Because the huge bulk of their votes are found among large Chinese voter populations in Penang, Perak, Selangor and Kuala Lumpur.

This confirms that the PR carried the huge majority of Chinese votes. This also confirms that the PR does not represent the majority of the Malay votes. That is why they cannot win the general elections. The Pakatan does NOT have the Malay vote.

SO THE PAKATAN RAKYAT HAS LOST THE POPULAR VOTE IN:
Perlis
Kedah
Terengganu
Pahang
Negeri Sembilan
Johor
Melaka
Sabah
Sarawak
WP of Labuan & Putrajaya

Saya harap sahabat Bloggers, Media dan pihak Penerangan UMNO dan BN akan menyebarkan analisa ini untuk fahaman ramai. Fakta-fakta ini harus di sebarkan secara meluas supaya paling ramai orang akan faham kebenaran ini. BN telah menang undi popular di sembilan buah negeri serta WP Labuan & Putrajaya.

Pakatan Rakyat menang undi popular hanya di empat buah negeri saja. Selain Kelantan, Pakatan Rakyat menang undi popular di Pulau Pinang, Perak dan Selangor di mana terdapatnya paling ramai pengundi Cina.

Sumber syedsoutsidethebox.

PANAS!! DAP BOLOT KUASA POLITIK MALAYSIA. JOM RISIK




EXCO Selangor : Nampak Sangat DAP Gila Kuasa

Formula pembahagian kerusi exco kerajaan negeri Selangor sudah pun diperkenan Sultan beberapa hari lepas. Namun sayangnya, formula tersebut tidak dipersetujui pula oleh DAP Selangor.

Selepas Khalid Ibrahim mengangkat sumpah menteri besar, terdapat dua opsyen disediakan oleh PR yang berjaya membentuk kerajaan di Selangor untuk mendapatkan perkenan Sultan. Opsyen pertama merupakan dalam nisbah 4:3:3 di mana 4 kerusi diperuntukkan kepada wakil PAS, 3 PKR dan 3 DAP. Manakala opsyen kedua pula 5 kerusi diperuntukkan untuk wakil Melayu dan 5 lagi untuk wakil bukan Melayu.

Antara kedua opsyen yang dibentangkan oleh menteri besar kepada Sultan, opsyen pertama telah mendapat perkenan Sultan yang bermakna PAS mendapat kerusi lebih dalam kerajaan negeri Selangor untuk penggal ini. Ini bertepatan dengan jumlah kerusi yang dimenangi oleh PAS ketika PRU13 berbanding dua parti lain yang bergabung dengannya di bawah jenama Pakatan Rakyat walaupun jawatan menteri besarnya telah diserahkan kepada wakil dari PKR.

Umum mengetahui, ketika PRU13 yang lalu, PAS berjaya memenangi 15 kerusi, DAP 15 manakala PKR hanya berjaya memperolehi 14 kerusi dalam keseluruhan kerusi yang dipertandingkan di Selangor. Daripada keputusan tersebut, selayaknya menteri besar dilantik dari wakil PAS.

Justeru, apabila PAS bermurah hati menyerahkan kerusi menteri besar yang sepatutnya diduduki oleh wakil PAS kepada PKR, berlaku perebutan di antara orang kuat Anwar iaitu Azmin Ali dan juga Khalid Ibrahim yang sememangnya telah dipilih oleh PAS untuk memegang tanggungjawab.

Perebutan tidak berpanjangan setelah Khalid Ibrahim mendapat perkenan Sultan dan seterusnya mengangkat sumpah jawatan menteri besar. Malang bagi DAP kerana menteri besar tidak boleh dari kalangan bukan Melayu.

Malang DAP bertambah berganda apabila pembahagian kerusi exco juga tidak menyebelahi mereka. Nisbah 4:3:3 menjadikan suara mereka semakin kecil dan bagi mereka ini satu penghinaan. Seboleh mungkin mereka mahukan kerusi lebih dalam barisan exco. Justeru, akibat ketidaksefahaman dalam mencapai persetujuan antara ketiga parti, sehingga ke hari ini Khalid Ibrahim belum lagi membentangkan barisan exco pilihannya di hadapan Sultan untuk mendapat perkenan.

Tatkala barisan exco negeri-negeri lain di Malaysia sudahpun mengadakan mesyuarat, Selangor masih lagi bergelut dengan sikap tamak DAP dalam membuat keputusan. Bagaimana lagi harus dilakukan untuk menyedarkan rakyat bahawa DAP sebenarnya adalah sebuah parti yang gila kuasa dan berkeinginan tinggi untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah republik seperti yang telah berlaku kepada Singapura?

Mesyuarat terakhir khabarnya akan diadakan pada hari Jumaat selepas menteri besar Selangor pulang daripada luar negara dan khabarnya juga, apa sahaja keputusan yang dicapai dalam mesyuarat itu nanti akan diterima oleh PAS. Ini bermakna, jika kerusi yang 4 untuk wakil PAS terpaksa diserahkan kepada DAP mahupun PKR, PAS akan pasrah menerimanya.

Nampak gayanya, PAS akan selamanya merelakan diri mereka menjadi kuda tunggangan DAP dan PKR.

Sumber suaragenerasibaru

Saturday, 25 May 2013

TOP STORY : PAS MULA MUAK DENGAN PERANGAI ANWAR, GEZA ANWAR INSAF???!! MAI RISIK






Tempoh lima tahun bergabung sebagai satu parti komponen yang bergerak di bawah nama Pakatan Rakyat telah membuka mata ahlinya mengenai keburukan dan kesan negatif terhadap politik yang tidak bersih terutamanya bagi ahli parti PAS. Menyentuh berkenaan himpunan membantah keputusan Pilihan Raya Umum ke 13 yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat, nampaknya tidak mendapat persetujuan kesemua ahli parti itu kerana ianya membawa impak negatif kepada rakyat dan negara.



Tiga pemimpin PAS yang melibatkan Dewan Pemuda melalui ketuanya Nasrudin Hasan, Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib, Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob dan juga Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas Nik Mohd Abduh Nik Abdul Aziz yang menolak sekeras-kerasnya hasrat Ketua Umum Pakatan Rakyat untuk menganjurkan perhimpunan tersebut.

Anwar Ibrahim yang giat berusaha untuk menjalankan perhimpunan tersebut dengan tujuan untuk membangkitkan kemarahan dan semangat rakyat Malaysia menentang kerajaan sedia ada dilihat sebagai satu tindakan yang tidak matang. Perhimpunan tersebut nyata boleh menggugat tahap keselamatan negara jika wujudnya kekacauan dan tidak dikawal sebaiknya.

Menyifatkan perkara ni sebagai satu perkara yang gopoh dan tidak mendatangkan faedah kepada mana-mana pihak, Anwar seharusnya lebih peka dan sensitif dengan kehendak umum yang lebih selesa dengan cara yang demokrasi berbanding mengamalkan politik keganasan sebegini.

Namun, sejauh mana Anwar boleh berfikir secara rasional kerana apa yang terlihat, beliau begitu terdesak untuk mendapatkan jawatan dan kuasa tanpa memikirkan kesan dan impaknya yang boleh menggadaikan negara.

PAS sudah menampakkan sudut relevan mereka dalam menilai setiap gerak geri yang ditunjukkan oleh Pakatan Rakyat dan mula menolak perkara yang tidak sesuai untuk diaplikasikan dalam memperjuangkan perjalanan politik mereka.

Apa yang dilaksanakan PKR dan Anwar Ibrahim terutamanya mengundang rasa kurang senang rakyat yang cintakan kedamaian dan keamanan serta ingin melihat perkembangan Malaysia dengan lebih lancar.

Secara logiknya, tidak ada negara yang berjaya membentuk sebuah kerajaan yang sempurna melalui politik keganasan kerana ianya hanya mengundang kepada protes yang berleluasa melibatkan rakyat dan itu adalah satu kerugian besar buat negara.

Golongan muda yang mudah terpengaruh dengan perkara sebegini seharusnya berfikir lebih waras dengan mengambil kira semua aspek dan sudut sebelum mengikut membuta tuli tanpa ada ras tanggungjawab untuk mempertahankan keamanan negara.

Apa yang pasti, ramai rakyat sudah muak dengan cara politik sebegini yang semakin lama semakin melampau. Anwar sudah boleh duduk dan bertafakur menilai segala kesilapan dan kekacauan yang pernah dilakukannya dan mula berfikir dengan lebih rasional.

Sebagai seorang yang beragama Islam dan juga mengangkat diri sebagai seorang pemimpin, Anwar sepatutnya menunjukkan nila-nilai yang baik dan positif bagi meyakinkan pengikutnya.

Dengan menerapkan sentimen keganasan di kalangan penyokongnya hanya akan memberi padah kepada beliau kerana satu hari nanti tidak mustahil golongan yang sama akan menentang beliau menggunakan cara yang sama.

Demi keamanan dan kedamaian sejagat, keganasan politik harus dielakkan sebaliknya bersatulah dengan kesabaran dan keikhlasan dalam perjuangan dan sentiasalah merendah diri agar tidak terduduk jika terjatuh nanti.

LIVE UPDATE : BLACKOUT 505 FROM PJ



6.40pm: Pengacara majlis, aktivis mahasiswa Ekhsan Bukharee menggesa peserta yang berada di kawasan tengah padang agar tidak merokok demi keselesaan peserta wanita dan golongan lain yang tidak merokok.


6.27pm: Seorang pelawak Leman Raja Lawak dan seniwati Abby Abadi turut muncul di pentas pidato petang ini.


Leman dalam ucapannya mengambil peluang untuk menyindir gaya rambut isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor.


"Tanya sama Rosmah, kenapa rambut kembang, nanti jawab Rosmah, tupai buat sarang," kata Leman yang menyanyikan lagu 'Tanya Sama Pokok' dengan lirik diubah suai.


6.25pm: Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali antara pemimpin Pakatan Rakyat yang paling awal muncul di Dataran Petaling Jaya.


Menurut Azmin, beliau hadir ke himpunan ini pada sebelah petang kerana akan menghadiri majlis di Batu Caves anjuran ADUN Batu Caves, Amir Shari pada sebelah malam.


Imam masjid yang pernah dipenjarakan kerana membaling selipar kepada hakim, Imam Hoslan dalam ucapannya memberitahu orang ramai isterinya melahirkan anak ke-11 mereka sewaktu beliau dipenjarakan.


"Jangan takut untuk beranak ramai-ramai tuan-tuan dan puan-puan kerana anak-anak kita yang ramai ini akan menumbangkan semua mereka yang zalim," laung Imam Hoslan disambut sorakan orang ramai.
















6.00pm: Peserta telah memenuhi hampir 3 suku padang dengan penganjur perhimpunan sedang menghebahkan kutipan derma.


5.52pm: Keadaan Trafik menghala ke Padang Timur masih terkawal dengan Polis Trafik dilihat mengawal lalulintas.


5.40pm: Kebanyakan peserta memegang sepanduk dan bendera PR di tengah padang. Kedengaran pembesar suara menghebahkan "We, Malaysian citizens, urged Election Comission to be answerable to Parliament. "







5.30PM: Aktivis Pergerakan Pelajar Safwan Anang Akan menjadi Penceramah Pertama Di Atas Pentas


Orang semakin rampai memenuhi padang Amcorp Mall. Sekarang kira-kira 15,000 sudah memenuhi padang dan semakin ramai yang masuk sekarang.


5.24pm: Orang ramai berdiri tegak apabila acara dimulakan dengan nyanyian lagu Negaraku.


5.15pm: Pengerusi majlis memulakan acara dengan mengumumkan tiga tujuan utama untuk mengadakan perhimpunan hari ini:

menuntut pemimpin SPR meletak jawatan.
menuntut pilihan raya diadakan semula di kawasan yang disyaki berlaku penipuan
menyokong tribunal BERSIH untuk menyiasat dakwaan kes penipuan pilihan raya.


Sementara itu, jumlah peserta semakin meningkat - kini dianggarkan 5,000 orang di kawasan padang.


4.45pm: Jumlah peserta meningkat kepada kira-kira 500 orang.























Sumber beliabangkit






Friday, 24 May 2013

HISHAMUDDIN RAIS SEDANG LARI KE SANA KE MARI MENCARI TEMPAT PERLINDUNGAN!!!



Si tua bangka tak sedar diri dan merupakan penganut agama Sosialisme aliran Karl Marx tegar, Hishamuddin Rais diberitakan sedang mencari-cari jalan untuk melarikan diri apabila kawan baiknya, Haris Ibrahim sudah pun ditahan oleh pihak polis.

Hishamuddin Rais yang sebelum ini kalau berucap, bukan main lagi berapi-api dan kononnya beranilah sangat, walaupun sejarah telah membuktikan, dia akan melarikan diri apabila ketakutan - perangai yang sama seperti Saifuddin Nasution, Setiausaha Agung PKR - semenjak dua tiga hari ini, senyap dan sunyi.

Semuanya bermula apabila Menteri KDN yang baru, Zahid Hamidi mengeluarkan kenyataan keras dan membalas sinis kenyataan Anwar Ibrahim sebelum itu yang menyatakan, Malaysia bukan harta bapa Zahid dan Zahid pula berkata, Malaysia juga bukan harta pusaka mak bapak Anwar.

Sekaligus tindakan Zahid itu sudah cukup untuk menunjukkan kepada para penyokong Pakatan Rakyat dan rakyat Malaysia bahawa dia memang serius dengan tugas yang disandangnya sekarang.

Barangkali kerana itulah Hishamuddin sedar masa untuk berbulan madu dan rasa selesa seperti sebelum ini sudah tamat. Tersalah jangka kononnya Zahid adalah budak Anwar membuatkan Hishamuddin mengikut arus seperti mana perangainya yang biasa, iaitu menyanjung budaya hippies yang kononnya sangat bebas, serta KEMALUAN TIDAK BERTEMPAT.

Apabila Zahid Hamidi menyerahkan sebahagian kuasa kepada Ketua Polis Negara, nampaknya Hishamuddin Rais mula kempis perut. Telur sebijinya itu mula terkesot dan perangai tulennya iaitu PENAKUT kembali terserlah.

Nak menyorok yer, Isham? Kau nak menyorok kat mana? Negara ini tak cukup baik untuk kau yer? Apasal kau tak berambus jer keluar dari negara ini dan jadi bajingan di negara-negara Barat yang kau sanjung sangat?

Ooo, tak boleh yer? Sebab kau tak ada pasport antarabangsa Malaysia yer?

Alah, dulu kau boleh pergi ke mana-mana walaupun tak ada pasport dan kad pengenalan Malaysia kau boleh buang begitu sahaja. Takkan sekarang ni, kau takut pula kut? Pergi ler buat stand comedy sialan kau tu kat Singapura...

Ooo, lupa... kau ada rekod kena penjara di Singapura, kan? Tu pasal, kau tak boleh ke sana lagi...

Kat Malaysia jer, kau lepas bebas dan berlagak seolah-olah negara ini Anwar Ibrahim & Co yang punya.

Masa kau dah tiba, Ishamuddin Rais... mampus kering ler kau dalam penjara!

Nanti bolehlah kau buat autobiografi, bandingkan mana satu penjara yang best... penjara Singapura ke, penjara Australia ke, penjara India ke, penjara Belgium ke, atau penjara Malaysia...

Sumber theflyingkick

HOT!!! KHALID SEMAKIN PENING DENGAN PERANGAI AZMIN



Kegagalan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dalam cubaan untuk merampas kerusi Menteri Besar dari pengaruh Wan Azizah tidak menghalangnya dari meneruskan gerakan politik menghalang penguasaan Khalid Ibrahim secara menyeluruh di Selangor.



Terbaru Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin yang juga merupakan ‘ayam sabungnya’ dilaporkan mengeluarkan kenyataan mendesak Khalid agar memberikan jawatan Exco kanan kepada Azmin atas faktor senioritinya dalam parti bermata satu itu. Sekiranya diberikan tempat sebagai Exco kanan, Azmin secara tidak langsung akan dapat mengawasi sumber yang banyak di Selangor seperti tanah, pelaburan dan infrastruktur.

Tidak cukup dengan itu Zuraida turut memaklumkan PKR negeri telah mencadangkan beberapa nama untuk mengisi jawatan Exco negeri dan juga syarikat-syarikat berkaitan kerajaan dan Pejabat Menteri Besar. Ia secara tidak langsung menguatkan andaian, ‘kumpulan Azmin’ sedang berusaha untuk meletakkan pengaruh agar dapat mengawal pentadbiran Khalid.

Zuraida yang sinonim dengan gelaran ‘Mak Lampir’ ketika diminta mengulas lanjut mengatakan, gesaan tersebut bukan untuk mengawal Khalid atau sumber-sumber negeri, tetapi untuk memastikan bahawa dasar-dasar pakatan dapat diterjemahkan di peringkat negeri. Malah Zuraida turut menggunakan kesempatan tersebut untuk mengkritik pentadbiran Khalid yang dikatakan gagal memainkan peranan yang secukupnya dalam tempoh lima tahun yang lalu.

Ekoran desakan dan tekanan yang diterima itu, Khalid dikatakan telah ‘mengadu’ kepada Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim untuk menjadi orang tengah bagi menasihati Azmin. Ini kerana selaku ‘anak emas’ kepada Anwar, Khalid percaya Ketua Pembangkang itu mampu menjadi pendamai bagi menyelesaikan konflik yang semakin meruncing itu.

Menurut sumber, PKR Selangor turut menggunakan alasan ‘beri peluang kepada muka baru’ supaya Khalid menggugurkan semua penyandang jawatan Exco PKR. Sekiranya gesaan diterima, Khalid terpaksa menyingkirkan para penyokong kuatnya dari jawatan tersebut seperti Elizabeth Wong, Dr Xavier Jeyakumar, Yaakob Sapari dan Rodziah Ismail.

‘Kumpulan Azmin’ ketika ini sedang kuat melobi beberapa nama antara Adun Batu Caves, Amiruddin Shari dan ADUN Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad. Ahli Exco Selangor dijangka mengangkat sumpah minggu depan.

Walaupun secara dasarnya keputusan akhir Exco Selangor adalah merupakan kuasa mutlak Menteri Besar, namun umum menyedari kegagalan Khalid menerima pakai gesaan Azmin bakal menyebabkan PKR di ‘landa badai’ buat kesekian kalinya. Sebagai contoh kegagalan Anwar tempoh hari, memujuk Azmin agar menerima keputusan Wan Azizah untuk meletakkan Khalid sebagai MB hampir sahaja meranapkan parti itu.

Ia ekoran dari ugutan yang dibuat Azmin sebelum ini untuk meletakan jawatan bersama para pengikutnya sekiranya Anwar akur dan tunduk dengan kehendak Azizah. Namun hasil ‘pujuk rayu’ Anwar, ahli parlimen Gombak itu akhirnya membatalkan hasratnya di saat akhir.



Namun pembatalan tersebut tidak bermakna Azmin patuh dengan arahan, namun ia lebih kepada strategi untuk melihat keikhlasan Anwar terhadap dirinya. Sebagai tanda protes, Azmin dan kumpulannya dilihat memulaukan program jelajah ‘Himpunan Kemarahan Rakyat’ yang dihadiri Anwar. Tidak cukup dengan itu, ‘anak emas’ Anwar itu juga dilihat mula ‘mesra’ dengan pimpinan Umno apabila dilihat berbalas pesanan melalui twitter. Sedangkan sebelum ini, Azmin tak ubah seperti ‘singa lapar’ apabila berdepan pemimpin Umno.

Kesimpulannya, ekoran masalah dan perpecahan dalaman yang melanda dan mungkin juga kerana sudah tidak tahan lagi dengan mainan politik kotor Anwar dan isterinya, Azmin yang dahulu garang akhirnya terpaksa mengemis kasih dan ihsan Umno. Nyata perjuangan sebenar mereka bukan atas dasar prinsip atau kebenaran tetapi lebih kepada politik yang mendambakan kuasa.

Apa yang diharapkan, semoga rakyat tidak lagi tertipu dengan sandiwara pembangkang dan mampu menilai dalam membuat pertimbangkan yang waras dan wajar.

#SudahKalah..Kalahlah

WAJIB BACA!!! AHLI UMNO MESTI BACA. MAI RISIK


AHLI UMNO WAJIB BACA !!!UMNO Bakal Tumbang PRU15 Jika Tidak Berubah.


OLEH : TOK GURU 86




Saki baki bahang PRU13 masih lagi dirasai oleh rakyat Malaysia terutama politikus-politikus yang menjadi watak utama dalam peperangan baru-baru ini. Analisa demi analisa telah dikeluarkan oleh beberapa pihak selepas keputusan PRU13 dibaca.

Bagi pihak yang menang, sudah pasti mereka menarik nafas lega kerana masih bertahan menjadi kerajaan kepada negara Malaysia. Bagi pihak yang menanggung kekalahan, mereka mencari seribu alasan dan menyalahkan orang lain di atas kekalahan mereka.

Bagi pihak pembangkang, sudah menjadi rutin kepada mereka untuk berpolitik sepanjang masa tidak kira di mana mereka berada. Seperti PRU yang lepas-lepas, hari ini keluar keputusan, pembangkang akan mula berkempen esok hari untuk PRU yang akan datang.

Gerak kerja kempen pembangkang untuk PRU14 sudah dimulakan oleh pihak mereka. 5 Mei SPR umum keputusan PRU13, 6 Mei mereka sudah mula jelajah Malaysia melancarkan ceramah umum.

Pastinya, ceramah umum itu bukanya semata-mata ingin membawa prosiding kepada SPR bagi membantah keputusan PRU13, tetapi inilah langkah awal mereka untuk berperang pada PRU14.

Pendek kata, pembangkang di Malaysia tidak ada kerja lain melainkan berpolitik 24 jam 1 hari 30 hari sebulan 365 hari setahun. Mereka ada strategi yang cukup hebat berbanding UMNO BN.

PAS akan menyusun ceramah umum di kampung-kampung Melayu. DAP akan berpolitik melalui laman sosial dengan tertubuhnya Red Bean Army manakala PKR berpolitik dengan kuasa asing bagi mencari dana untuk menampung gerak kerja mereka.

Kata orang tua, orang kalah akan bekerja keras untuk menang, manakala orang menang akan "over confident" dan kurang kerja. Inilah realiti politik Malaysia. Pembangkang akan kerja sepenuh masa, manakala UMNO/BN akan kerja minit yang terakhir.

Apapun, sebelum saya menulis panjang saya mohon maaf kerana menegur UMNO/BN melalui laman blog. Tetapi teguran ini disebabkan saya juga sayangkan UMNO/BN yang menjadi wadah perjuangan utama Melayu Islam di Tanah Melayu.




Kita tidak mahu UMNO/BN hanya menang sorak tetapi sedikit demi sedikit tanah dan maruah semakin tergadai. Kita tidak mahu UMNO terutamanya menjadi jaguh kampung.

UMNO harus berada dekat dengan rakyat terutama pengundi saluran 3,4,5 dan seterusnya. Mungkin PRU14, pengundi saluran 1 dan 2 masih setia dan akan terus memilih BN, tetapi kita bimbang PRU15, mereka akan meninggalkan dunia ini dan yang mengambil alih tempat mereka adalah anak muda belasan tahun yang ada hari ini.

Penganalisa politik ramai yang bercakap, kebanyakkan pengundi muda berpihak pada pembangkang pada PRU13, mereka inilah yang akan mengundi di saluran 1 dan 2 pada PRU15. Apakah PRU15 mereka akan sokong UMNO/BN?

Saya tidak kata yang UMNO adalah parti yang teruk dan rosak, tetapi segelintir pemimpin yang ada dalam UMNO seolah-olah bagaikan biawak hidup yang menjadi liabiliti yang dasyat pada UMNO. Mereka inilah punca orang ramai tidak mahu dekat dengan UMNO. Siapa mereka? Mungkin Najib Razak lebih kenali mereka.

Tradisi UMNO cukup mudah setiap kali PRU. Calon mestilah anak tempatan biarpun mereka hanya memiliki SPM. Berbeza dengan pembangkang, mereka tidak kira calon dari luar asalkan mereka dikalangan orang cerdik pandai yang boleh membawa aspirasi golongan muda ke dewan parlimen.

Penyakit yang menular dalam UMNO hari ini, jika ada anak tempatan yang profesional mahu libatkan diri dalam UMNO, pasti anak tempatan itu dicantas awal-awal bimbang dia boleh gugat kedudukan Ketua Bahagian mahupun apa-apa jawatan dalam UMNO.

Kalau tradisi inilah dikekalkan dalam UMNO, tunggulah akibatnya pada PRU15. Baik kumpulan mahasiswa, profesional dan penjawat awam, guru-guru akan bangkit menentang UMNO melalui kertas undi.




Husam perolehi 4 ribu lebih undi di Putrajaya.

Demokrasi yang subur di Malaysia tidak menghalang mana-mana pihak untuk memilih parti mana yang mereka suka. Biarpun mereka penjawat awam yang bertugas di bawah Goverment Of The Day Barisan Nasional, mahupun mereka mahasiswa yang mendapat bantuan daripada MARA atau JPA, mereka tetap ada hak undi pilih parti mana dalam PRU.

Kalau hari ini UMNO boleh menegur Anwar Ibrahim supaya terima keputusan PRU13 kerana rakyat sudah membuat pilihan yang tepat, maka PRU15 jika UMNO/BN tumbang, kita juga perlu terima qada dan qadar itu dengan hati yang terbuka.

Jangan pula bila kita kalah suatu hari nanti, kita akan salahkan pengundi yang tidak reti bersyukur dan sebagainya, sebaliknya, perlulah kita menilai diri kita dimana silapnya.

Tetapi, menyesal kemudian tidak ada guna. Selepas kalah baru nak cari kelemahan seolah-olah kita melakukan kerja yang sia-sia. Sekaranglah waktu yang tepat untuk UMNO/BN cermin diri mereka kenapa semakin ramai terutama anak muda mula menjauhi mereka.

Saya melihat, banyak perkara yang perlu ditransformkan dalam UMNO/BN. Politik adu domba dan mengampu perlu dibersihkan dalam UMNO. Amalan kronisme juga perlu dikaji balik.

Kalau bapa Ketua UMNO bahagian, tidak perlulah anaknya Ketua Puteri. Kalau suami Timbalan Ketua UMNO bahagian, tidak perlulah si isteri turut bertanding rebut jawatan Ketua Wanita UMNO bahagian. Bukalah seluas-luasnya kepimpinan UMNO bahagian kepada masyarakat.

Jika ada kumpulan profesional ataupun bekas graduan yang mahu berjinak-jinak dengan UMNO/BN, janganlah cuba disekat niat murni mereka. Mereka inilah yang boleh menjadi pemikir kepada UMNO suatu hari nanti. Berkawanlah dengan mereka ini. Tetapi, kepada mereka yang baru sertai UMNO, jangan pula terlalu cepat gilakan jawatan hanya kerana kita mempunyai kelulusan yang tinggi.

Terdapat juga beberapa perkara yang kita perlu perbaiki dalam menjaga hubungan dengan penjawat awam. Penjawat awam tidaklah membenci UMNO/BN tetapi mereka cukup benci bila ada segelintir pemimpin UMNO yang bukan jawatan menteri atau EXCO melayan mereka bagaikan hamba.

Paling tidak masuk akal, ada juga Ketua UMNO cawangan menggunakan nama jawatan tersebut untuk mengugut penjawat awam setiap kali berurusan. Timbulah perasan benci penjawat awam kepada UMNO hanya kerana seorang Ketua Cawangan yang menekan kakitangan awam.

Menjadi satu tanggungjawab Perdana Menteri atau menteri-menteri lain untuk mengarahkan penjawat awam dalam memberi khidmat yang bagus pada pelanggan kerana gelaran mereka sebagai menteri. Tetapi kalau Ketua UMNO cawangan yang mengherdik penjawat awam, ini amatlah tidak masuk akal.



Tugas berat sayap Pemuda UMNO untuk PRU14 dan 15

Jika mereka masih bercuti meraikan kemenangan tipis PRU13, silakan bercuti untuk 2 atau 3 minggu. Kerja seorang politikus, mereka tidak perlu bercuti panjang. Gerak kerja perlu bermula dari sekarang demi sebuah perjuangan Alif Ba dan Ta.

Kalau tidak mahu UMNO/BN tersungkur pada PRU15, Transformasi dalam UMNO/BN perlulah dipandang serius. Najib Razak jangan hanya pandai bercakap tetapi gagal bertindak.

Pemuda UMNO janganlah hanya gah pada kereta dan baju korp0rat, tetapi biarlah gerak kerja setimpal dengan jawatan dan imbuhan yang diperolehi. Puteri UMNO pula janganlah bangga dengan Hand Bag GUCCI, LV, tudung Fareeda, sebaliknya teruskan mendekati golongan wanita muda baik di kampung mahupun mahasiswi.

Saya amat yakin, bukan semua ahli UMNO bermasalah, tetapi yang sedikit ini jika tidak dibendung boleh menjadi barah yang kritikal dalam tempoh masa yang panjang.

Teruslah berpegang kepada perlembagaan UMNO dalam setiap perjuangan kita. UMNO tertubuh demi membela nasib bangsa Melayu dan BN diwujudkan untuk membawa negara ke arah yang lebih baik. Jika ianya tidak disalahgunakan, UMNO/BN pasti akan relevan sampai bila-bila.

Sumber anakjatimalaya93

MAJORITI SENYAP RAKYAT TIDAK SETUJU HIMPUNAN 505 - AHMAD ZAHID

 
Ahmad Zahid Hamidi


PUTRAJAYA: Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, ‘majoriti senyap’ di kalangan rakyat tidak bersetuju dengan penganjuran Himpunan 505 oleh pihak pembangkang di Dataran Petaling Jaya pada Sabtu ini kerana ia tidak mengikut Akta Perhimpunan Aman.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan semua rakyat supaya tidak menyertai perhimpunan tersebut sekiranya ia hanya akan menimbulkan kekacauan.

“Jadilah warganegara yang baik dan akuilah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) serta peraturan yang ada sebagaimana termaktub dalam Perlembagaan Malaysia.

“Jangan melakukan kekacauan kerana ‘majoriti senyap’ di kalangan rakyat tidak bersetuju dengan tindakan mereka (penganjur). Jika ada yang masih berdegil, mereka harus ‘membayar dengan harga yang mahal’ (tindakan tegas) jika tindakan dilakukan oleh pihak polis,” katanya kepada pemberita selepas melakukan lawatan kerja sebagai Menteri Dalam Negeri yang baru di Ibu Pejabat Jabatan Imigresen di sini, Khamis.

Turut hadir ialah Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar dan Ketua Pengarah Jabatan Imigresen, Datuk Alias Ahmad.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai Himpunan 505 yang dijadualkan berlangsung di Dataran Petaling Jaya pada Sabtu ini walaupun telah diberi amaran supaya pihak penganjur tidak meneruskan acara berkenaan.

Ahmad Zahid berkata, tindakan pihak polis sudah pun dimaklumkan lebih awal sekiranya terdapat rancangan untuk mengadakan perhimpunan yang bukan di bawah Akta Perhimpunan Aman.

“Saya telah memberi kuasa sepenuhnya kepada Ketua Polis Negara (Tan Sri Khalid Abu Bakar) untuk menguatkuasakan undang-undang dan saya harap pelaksanaannya dilakukan tanpa campur tangan saya.

“Saya (juga) harap mereka (penganjur) tidak akan ‘membayar sebarang harga’ maka hentikan perhimpunan itu. Dan jika mereka mahu meneruskan juga, tunggulah ‘harga yang mereka terpaksa bayar sendiri’,” tegas Ahmad Zahid.

Thursday, 23 May 2013

TOP STORY KES SOSILAWATI : TERTUDUH DIHUKUM GANTUNG SAMPAI MATI


Sosilawati Lawiya




SHAH ALAM: Mahkamah Tinggi di sini pada Khamis mendapati bekas peguam N. Pathmanabhan dan tiga pekerja ladangnya bersalah membunuh jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain tiga tahun lepas, dan dijatuhi hukuman gantung sampai mati.

Hakim Datuk Akhtar Tahir memutuskan sedemikian selepas berpuas hati bahawa pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan.

Pathmanabhan serta tiga pekerja ladang iaitu T. Thilaiyalagan, R. Matan dan R. Kathavarayan didakwa membunuh Sosilawati, 47, pegawai bank Noorhisham Mohamad, 38, peguam Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dan pemandu Sosilawati, Kamaruddin Shamsuddin, 44.

Pathmanabhan, 43, Thilaiyalagan, 21, Matan, 22, dan Kathavarayan, 33, didakwa melakukan perbuatan itu di Lot 2001, Jalan Tanjong Layang, Tanjung Sepat di Banting antara pukul 8.30 malam dan 9.45 malam pada 30 Ogos 2010.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun sama yang memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

Barisan pendakwaan diwakili Timbalan Pendakwa Raya Ishak Mohd Yusoff, Saiful Edris Zainuddin dan Idham Abd Ghani sementara Pathmanabhan diwakili peguam Manjeet Singh Dhillon dan Pushpa Ratnam, Thilaiyalagan diwakili Gurbachan Singh, Matan diwakili peguam Amer Hamzah Arshad manakala Kathavarayan diwakili peguam Hasshahari Johari Mawi.

- BERNAMA
Sumber suaragenerasibaru

GEMPAR!!! Mukhriz Cabar Pembangkang Lepas Kuasa Di Pulau Pinang, Selangor & Kelantan






ALOR SETAR: Menteri Besar Kedah Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir mencabar pakatan pembangkang agar melepaskan tampuk pemerintahan di Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan sekiranya mereka masih tidak boleh menerima keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU-13).

Beliau turut meminta pakatan pembangkang agar tidak terus mengelirukan rakyat dengan memanipulasi isu undi popular.

“Tidak wajar untuk mereka memaksa kerajaan Barisan Nasional berundur sedangkan mereka sendiri tidak mahu berundur di negeri yang dimenangi. Pakatan sepatutnya menolak semua keputusan PRU13, termasuklah di negeri yang mereka menangi,” katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.

Sehubungan itu, Mukhriz menyeru Anwar serta konco beliau dalam pembangkang agar segera insaf serta tidak menjadi batu penghalang kepada hasrat rakyat yang dahagakan pembelaan dalam erti kata sebenar.

Beliau berkata mereka tidak sepatutnya membazirkan masa menerusi perhimpunan yang boleh merosak keharmonian serta mencalar imej negara, khususnya negeri Kedah yang aman damai.

Mukhriz berkata jumlah sambutan Himpunan Black 505 di Kompleks PAS Kota Sarang Semut semalam yang terlalu sedikit jika dibanding jumlah rakyat Kedah memberi gambaran bahawa majoriti menolak budaya liar yang cuba dibawa penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pembangkang.

“Rakyat sudah menggunakan haknya untuk memilih kerajaan yang mampu membawa perubahan besar kepada negeri Kedah,” katanya.

Beliau berkata tumpuan kerajaan negeri yang dipilih majoriti rakyat sekarang ialah memenuhi segala aku janji dalam tempoh lima tahun akan datang, dan memenuhi ikrar melakukan transformasi bagi menjana pembangunan bermanfaat untuk seluruh rakyat tanpa mengira fahaman politik atau latar belakang.

“Sehubungan dengan itu, saya mengajak rakyat untuk mengalih tumpuan untuk turut sama menyumbang serta memainkan peranan menjadi sebahagian dari kejayaan merubah pencapaian Kedah menuju kemajuan,” katanya.

SUKAN: HARIMAU SELATAN LEMASKAN KELANTAN DI LARKIN 2-0


Perlawanan yang menjadi tumpuan peminat bola sepak Malaysia, Johor DT vs Kelantan. Sekali lagi memihak kepada skuad bimbingan Fandi Ahmad menang bergaya membisukan penyokong fanatik Kelantan dengan membenam Skuad Dari Pantai Timur itu dengan jaringan 2-0. 

Jaringan dari pemain sensasi Shahrul Idlan Talaha & Mohd Nurul Azlan Bin Roya berjaya memberikan senyuman lebar kepada penyokong tuan rumah.

Tahniah, semoga terus berjaya . Luaskan KuasaMu.

Wednesday, 22 May 2013

PANAS!!! KARPAL DIGESA HORMATI PERLEMBAGAAN NEGARA


Abu Zahar



KUALA LUMPUR: Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri Abu Zahar Ujang menggesa Pengerusi DAP Kebangsaan Karpal Singh supaya menghormati Perlembagaan Persekutuan dan tidak mengeluarkan kenyataan yang boleh mengelirukan rakyat.

“Karpal Singh sebagai seorang peguam dan anggota parlimen patut faham mengenai perlembagaan negara, beliau harus tengok apa yang dikatakan oleh perlembagaan, jangan buat kenyataan yang mengelirukan rakyat.

“Saya nasihatkan semua pihak fahamilah perlembagaan itu, ia telah diterima pakai sejak kita merdeka lagi dan yang membuat negara berjaya dan aman sehingga ke hari ini,” katanya kepada pemberita selepas mengangkat sumpah sebagai Yang Dipertua Dewan Negara bagi penggal kedua di Parlimen, di sini, Selasa.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas cadangan Karpal baru-baru ini agar Perlembagaan Persekutuan dipinda bagi memansuhkan Dewan Negara kerana kewujudan institusi itu tidak memberi makna secara menyeluruh serta hanya membazir.

PANAS!!! BN BAKAL BERPECAH????!!! MAI BACA


DAP Ramal BN Bakal Berpecah???



Pakatan Rakyat (PR) benar-benar mengarut apabila meramalkan konflik dalaman Barisan Nasional (BN) akan membolehkan mereka menawan Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14). Pakar Strategi DAP Ong Kian Ming benar-benar bercakap tanpa fakta apabila mengeluarkan kenyataan berkenaan ketika seminar Pasca PRU13 anjuran Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (Umcedel), kerana yang bergolak dan dipenuhi krisis adalah PR, dan bukannya BN.



Kian Ming menjangkakan BN akan hadapi masalah itu di seluruh negara termasuk di Sabah dan Sarawak dan memudahkan PR menawan Putrajaya, sedangkan konflik dalaman PR telah membuatkan Kedah kembali kepada BN dalam Pilhan Raya Umum ke-13 lalu.

Mungkin beliau terlupa konflik dalaman BN ketika PRU13 amatlah kecil berbanding parti komponen PR seperti DAP, PAS, dan PKR apabila mereka berebut beberapa kerusi, malah ada juga beberapa kawaan yang ditandingi oleh mereka sesama sendiri sehingga memberikan kemenangan kepada BN.

Contohnya kerusi di Semenyih dan Kota Damansara. Jelas kelihatan Kian Ming menggunakan fakta yang salah untuk bercakap kerana fakta sebenar adalah parti komponen PR tidak pernah bersatu dalam proses membuat keputusan.

PKR dengan kepala Datuk Seri Anwar Ibrahim, DAP dengan kepala Lim Kit Siang, manakala PAS menjadi kuda tunggangan kepada semua dengan suara yang tidak kedengaran dalam parti.

Situasi sebenar yang berlaku adalah dengan PR berlanjutan dilanda krisis kepimpinan sepeti ini, lebih mudah BN menerima kepercayaan rakyat sekaligus kekal sebagai kerajaan pemerintah.

Jangan dilupakan sandiwara Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR yang mengugut untuk meninggalkan parti sekiranya jawatan Menteri Besar Selangor diserahkan kembali kepada Khalid. Beliau bagaimanapun berdolak-dalih ketika ditanya pemberita berhubung perkara itu, sedangkan telah mengkritik Khalid secara terbuka di laman sosialnya.

Di mana kredibiliti pemimpin pembangkang dalam hal berkaitan kepimpinan dan perpaduan? Mereka bertelagah sesama mereka dalam isu pengunaan kalimah Allah, Hudud, kerusi pilihan raya, sehingga memaksa pemimpin seperti Karpal Singh mengeluarkan arahan supaya mereka berdiam diri.

Lebih jelas kelihatan adalah penyatuan anggota pemimpin BN yang tetap bersatu dan kekal sebagai sebuah parti yang mengutamakan rakyat walaupun PRU13 menjadi ujian terbesar mereka.

Malah, Kabinet Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menunjukkan betapa seriusnya pemimpin dengan iltizam transformasi itu untuk menjadikan Malaysia lebih baik untuk didiami.

UMNO PAS AKAN BERGABUNG MENJELANG 2014??! JOM RISIK


Segerakan Usaha Kerajaan Perpaduan – Fathul Bari

Berdasarkan senario politik semasa tanah air, pimpinan daripada Umno dan Pas perlu mempertimbangkan cadangan untuk membentuk kerajaan perpaduan antara kedua-dua parti berteraskan Islam dan Melayu itu. Ketua Pegawai Eksekutif Pertubuhan Ilmuwan Malaysia, Fathul Bari Mat Jahaya berkata, perpaduan antara Umno dan Pas perlu segera diwujudkan untuk kepentingan Islam dan orang Melayu.



Kerajaan perpaduan itu jelas Fathul Bari bukanlah untuk mana-mana parti membubarkan parti mereka, tetapi cukuplah sekadar mewujudkan kerjasama antara mereka untuk kebaikan umat Islam dan Melayu secara keseluruhannya.

Bekas calon bagi kerusi Sanglang itu menegaskan Umno sebenarnya telah terlebih dahulu menghulurkan salam perdamaian kepada Pas, dan parti Islam itu jelasnya perlu menimbang perkara itu dan bersetuju membentuk perpaduan bersama untuk masyarakat Melayu dan Islam di negara ini.

Dengan keputusan Pilihan Raya 2013 menunjukkan penurunan mendadak komuniti Cina kepada parti pemerintah Barisan Nasional (BN) dengan peratusan menyokong hanya 3%, yang mana dilihat merupakan ancaman kepada bangsa Melayu, sekaligus bakal menggagalkan usaha untuk memupuk perpaduan antara bangsa Malaysia.

Tuntutan perpaduan juga jelas Fathul Bari, adalah tuntutan syarak dan melaksanakan perkara itu bukan sahaja akan memanfaatkan umat Islam, tetapi negara Malaysia secara keseluruhannya.

Melalui kerjasama Pas dan Umno, ia bukan sahaja dilihat akan mengukuhkan kedudukan sesuatu parti, tetapi akan memberi kekuatan kepada Islam dan Melayu, yang mana kian berpecah akibat perbezaan ideologi politik dan ketaasuban terhadap parti yang melampau.

Melayu kini terpecah kepada beberapa bahagian, apabila beberapa parti pembangkang mengamalkan penerimaan sebagai ahli secara terus. Ia menjadikan Melayu bukan sahaja menjadi ahli PAS, Umno, dan PKR, tetapi juga menyertai parti ‘ultra kiasu’, DAP yang diketuai oleh Lim Kit Siang sebagai penasihat parti dan Karpal Singh sebagai Pengerusi.

Perkara itu menjadikan tiada pusat khas untuk Melayu bersatu di bawah satu bumbung, dan menjadikan mereka berpuak-puak sekaligus memberikan kelebihan kepada bangsa Cina yang dilihat bersatu untuk menumbangkan kerajaan dengan memilih DAP yang berpaksikan isu perkauman.

Malahan, prestasi cemerlang DAP berbanding rakan parti komponen yang lain seperti PKR dan Pas juga menjadi indikator mudah sebagai bukti betapa banyaknya undi Cina untuk DAP tetapi bukan rakan komponen mereka. Hanya melalui penyatuan Umno dan Pas, bangsa Melayu boleh bersatu dan membentuk bangsa yang kuat dan tidak tergugat degan ancaman luar dan dalaman sekaligus menjadikan Melayu sebagai bangsa yang dihormati dan disegani.

Gesaan Fathul Bari itu harus dilihat dalam konteks yang lebih luas kerana tanpa pemahaman mendalam, mangsa kepada kerakusan dan kesombongan kepimpinan hari ini bakal memusnahkan impian dan harapan generasi Melayu Malaysia pada masa akan datang.

Tiada salahnya untuk Melayu bersatu demi kepentingan bangsa sendiri, dan tidak seharusnya Melayu takut untuk digelar rasis sekiranya berjuang untuk memartabatkan bangsa dan tanah Melayu.

Apalah setakat digelar rasis, sedangkan pejuang Melayu terdahulu seperti Tok Janggut dan Datuk Bahaman turut digelar sebagai pengganas kerana menentang penjajah. Setakat gelaran rasis untuk memperjuangkan kemaslahatan bangsa, ia hanyalah sekelumit daripada perjuangan tokoh Melayu zaman sebelum Kemerdekaan.

Pandangan Ustaz Fathul Bari Mengenai Kerajaan Perpaduan – Link Video

Monday, 20 May 2013

MARI KITA UCAPKAN RIBUAN TERIMA KASIH KEPADA KARPAL SINGH!!!




Setelah KArpal bersuara ..baru lah nampak ketegasan dan nampak sedikit kedaulatan undang2 kita dipertahankan.

Dulu ni..berbuih2 Sultan2 Melayu bertitah!! Beribu2 report polis..beribu2 keluhan.

Najib tak kata apa pun..Arwah Menteri Dalam Negeri sibuk ngan AMARANNYA..Polis masa tu sibuk nak baca ratus2 report dan nak kaji report2 tu lama gak ler...polis Singapore, malam ni buat ..esok terus je cekup. Polis Malaysia dah brpuluh2 amaran dan nasihat..dari perhimpunan di Kelana Jaya, selamba je teruskan beberapa himpunan lagi..kemudian banyak ler laporan polis, polis Malaysia pulak baru buka kertas siasatan..

Datok Najib..sonyap je!! Dulu dalam TV berkobar2 kabor nak pertahankan kedaulatan tanah ini walaupun seinci!!
Kedaulatan undang2 tak yah pertahankan ke? takkan dah bergolek2 mayat atas jalan macam bergolek2 mayat di Lahad Datu..baru nak kabor akan pertahankan kedaulatan undang2 walaupun 1 inci!!??

P Ramlee nak buat citer dalam Anakku Sazali..nak displin masa kecil..jgn sampai dah besar panjang baru nak displinkan..terlalu banyak kerosakan nanti!!

Bila Karpal berbunyi...aku musykil gak sebenarnya ..sejak PRU 12 lagi, sebenar2nya yg merintah Malaysia ni BN ke sapa?
Kalau aduan dari pihak DAP..segera bertindak, tak yah buka kertas siasatan lagi!! Bila DAP komplen mereka dilayan macam Anjing dan diberi makan makanan yg sesuai utk anjing..deras je siasat.

Bila terkeluar gambar bogel pompuan "CINA" didalam penjara ..DAP ngamuk, segera je siasatan..DAP maki hamun dalam surat kabor..mengelupur PM masa tu ngan polis2.
Tapi setelah didapati bukan "CINA"..tak de sapa dari kerajaan BN dan pihak polis menuntut pempin2 DAP untuk minta maap secara terbuka..atau saman kerana secara tak langsung membuat kekecohan dan perasaan tidak tenteram dikalangan rakyat..

Wahai tuan...tuan telah diberikan kuasa pemerintahan..Merintahlah!! Tuan2 bukannya orang2 berniaga yg mana customer always right!!

Berat nak cakap ni..contohi ler LIM GUAN ENG, LIM KIT SIANG, TERESA KOK, KARPAL, NGEH, TONY PUA, RONNIE LIu...kalau silap cam ner pun, mereka buat muka basi je!! ada dorang kisah ngan polis, ngan Sultan, ngan PM Malaysia, ngan Menteri KDN...dorang kisah apa yg mereka kisahkan je.

Contoh dalam BN..Tun M je..tapi Tun M ni Melayu, biasanya melayu2 ni tak berapa suka nak follow..
cam Melayu2 PAS ler..selepas Nik Aziz, Lim Guan Eng ler idola dan icon mereka!!

Tun M..jika ikut nak popular, dicium tangan dan dipuji pasti Anwar tu hari tak dipecatnya. Undang2 ialah undang2..walaupun beliau dimaki hamun, beliau tidak berganjak...demi agama, bangsa dan negara!! Allah swt tetap berikan 2/3 majoriti walaupun ada dalam UMNO sendiri mengharapkan beliau tergolek dog!!

Tengok ler Najib...memang popular!! mana2 orang tunjuk 1 jari..semua orang senyum depan dia..tak de kekerasan..tak de ketegasan..penuh kasih sayang..penuh harapan yg rakyat akan sayang kembali padanya!!
Nah ambik!!..

PM bukannya artis..bukannya ulamak..untuk disanjung dan dipuja!! PM ialah pemerintah yg dihormati dan disegani..PM tak hidup dalam glamor macam artis..atau pun disujud sembah macam sesetengah ulamak ..

Bukannya suruh jadi zalim dan kejam...tapi tegakkan kedaulatan undang2 !! Dah usahlah hanya berani ngan yg halus2 je..
mana2 pempin pertikaikan kedaulatan Raja2 Melayu, hak2 keistimewaan orang2 Melayu, Islam agama resmi..walaupun dalam Parlimen..secara auto kerakyatannya akan ditarik..tak perlu buka kertas siasatan atau ambil kenyataan..ada je statement semada sms, tweet, penulisan, percakapan..secara auto.

Kedaulatan Perlembagaan Persekutuan sama lah ngan kedaulatan tanah Tanah Melayu ini..jika kabor tak redha lihat tanah Tanah Melayu ni dicemar walaupun 1 inci..gitu juga Perlembagaan Persekutuan, kerana tu lah pokok yg menaung perpaduan di Tanah melayu ni..

PM ialah yg bertanggungjawab..bukan KArpal tu PM, bukan Teresa Kok, bukan LGE atau LKS..

Tapi mungkin gak...PM kita sebenarnya ialah Karpal!! Selamba je dia kabor Singh is The King!!

Sumber theflyingkick

Saturday, 18 May 2013

PANAS!!! ANWAR DI BOO PASUKAN SORAK PAS. MAI SECAWAN



Kerana takut kalah pilianraya. Kerajaan setuju mansuhkan ISA. Kerana takut tak dapar sokongan daripada bukan melayu. Kerajaan beri bermacam bantuan yang sebelum ini tak pernah diberi kepada bukan melayu.

Maka akhirnya Umno (BN) menang PRU13. Undi siapa yang memenangkan Umno ? Kalau bukan kerana orang melayu luar bandar bersatu hati mahu Umno (melayu) terus memegang tampuk pemerintahan. Mungkin pada saat ini Datok Seri Najib sudah mengangkat sumpah sebagai Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat.

Memang tak boleh nak nafi, bukan melayu khasnya orang cina sebahagian besar tak mahu kepada Umno. Hanya kerana Umno itu melayu.

Bukan melayu khasnya orang cina sepakat tolak BN bukan kerana tak suka kepada BN. Tapi kerana mereka tak mahu Umno menerajui BN.

Sedih dan amat menyedihkan. Pemimpin melayu Pas yang bergelar ulamak, dengan mudah ditipu oleh orang cina. Sampai saat ini mereka masih mendabik dada mengatakan " orang cina undi Pas kerana orang cina boleh menerima perjuangan Pas ".

Ya saya setuju dan tak menafikan. Pada PRU13 orang cina memang terbukti menerima perjuangan Pas. Tapi perjuangan Pas yang orang cina terima bukan lah " PERJUANGAN UNTUK MEMURTABATKAN ISLAM ". Perjuangan Pas yang orang cina terima adalah " PERJUANGAN UNTUK MENJATUHKAN UMNO ".

Perkara ini lah yang LEBAI-LEBAI KAMPONG tak faham. LEBAI-LEBAI KAMPONG melihat sokongan undi oleh orang cina kepada Pas sebagai undi kepada Islam.

Bodohnya, nampak sangat bodoh. Sebab tak masuk aqal, orang bukan islam nak sokong satu tindakan yang boleh memperkasakan agama islam yang pada masa sama bakal menyisihkan agama mereka sendiri.

Satu pertanyaan kepada LEBAI-LEBAI KAMPONG. Jika ada parti politik yang perjuangannya adalah untuk memperkasakan agama krisian dinegara ini, ada kah anda LEBAI-LEBAI KAMPONG akan memberikan sokongan undi sebagai mana yang orang bukan islam berikan undi kepada Pas pada PRU13 baru2 ini ????

Jawapan anda saya boleh agak. Jika anda LEBAI-LEBAI KAMPONG tak boleh memberi undi kepada pihak yang nak memperkasakan agama kristian sedangkan orang2 bukan islam sanggup memberi undi kemenangan kepada Pas yang berjuang untuk memperkasakan agama islam. Di sini nampak sangat jelas LEBAI-LEBAI KAMPONG tidak ada semangat setia kawan yang tulin .. TAK BOLEH DIPERCAYAI.

Maksud saya, kamu LEBAI-LEBAI KAMPONG mahu orang bukan islam menyokong perjuangan Pas untuk memperkasakan islam, tapi kamu LEBAI-LEBAI KAMPONG tak bersedia untuk menyokong perjuangan bukan islam untuk memperkasakan agama kristian. Tidak ada WIN WIN SITUATION. Tidak ada GIVE AND TAKE.

Saya tulis ini kerana nak beritahu kepada LEBAI-LEBAI KAMPONG (termasuk lah yang bergelar Elite di bandar) bahawa orang cina undi Pas pada PRU13 bukan kerana mereka sokong islam, tetapi kerana mereka nampak ini lah peluang untuk menyahkan (eliminate) Umno atau melayu dari tampuk pemerintahan negara.

Saya terlalu yakin TAKDIRNYA PR MENANG PRU13, MUSTAHIL PAS DAPAT MENGUASAI KERAJAAN.

Saya terlalu yakin TAKDIRNYA PR MENANG PRU13, DAP YANG AKAN MENGUASAI KERAJAAN.

Saya terlalu yakin TAKDIRNYA PR MENANG PRU13, ANWAR ADALAH MERUPAKAN PM BANGSA MELAYU BERAGAMA ISLAM YANG TAK LEBIH SEBAGAI BONEKA SAHAJA.

Saya ingin bertanya, JIKA ANWAR JADI BONEKA, BONEKA KEPADA SIAPA ? KEPADA PAS ? ATAU KEPADA DAP ?

Hanya LEBAI-LEBAI KAMPONG saja yang tahu JAWAPAN NYA ....

HANGAT!!! JELAJAH 505 'KORBANKAN' NIK NAZMI. JOM RISIK


Nik Nazmi Korban Terbaru Anwar Ibrahim



Oleh Zul Rawi

Ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim ke hulu-ke hilir menganjurkan bantahan melalui ‘Himpunan 505′ yang kononnya menolak keputusan Pilihan Raya Umum 13 yang jelas tidak memihak mereka, Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad pula didakwa kerana dituduh gagal untuk memberikan notis 10 hari behubung perhimpunan selepas pilihan raya di stadium Kelana Jaya, Rabu lepas.

Anwar sebaliknya lepas tangan apabila anak buahnya didakwa di mahkamah yang mana sekiranya Nik Nazmi dijatuh hukuman bersalah, beliau akan kehilangan kerusi DUN Seri Setia selain denda RM10,000.

Nik Nazmi bagaimanapun tidak mengaku bersalah apabila pendakwaan di bawah di bawah Akta Perhimpunan Aman (PAA) 2012, Seksyen 9 (1) PAA 2012, dibacakan kepadanya di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya.

Apa jadi kepada Anwar? Sedangkan himpunan di seluruh negara adalah ideanya sendiri kerana majoriti pemimpin dalam Pakatan Rakyat menolak cara sedemikian untuk meluahkan bantahan.

Dan mangsanya adalah ‘agas-agas’ di bawah ini. Apa komen Nik Nazmi selepas di ‘game’ Anwar? Kasihan Nik Nazmi, sebab sayangkan bos, terpaksa korbankan diri sendiri menjadi kambing hitam.

Pemimpin PKR seperti N Surendran dan Latheefa Koya sebaliknya memarahi kerajaan kerana mengambil tindakan terhadap Nik Nazmi yang tidak memohon permit untuk himpunan tersebut, atas alasan ianya himpunan aman.

Marahlah Anwar, sebab itu semua agenda beliau. Bukan salah kerajaan dan pihak berkuasa kerana ia terletak di bawah bidang kuasa pasukan keselamatan. Habislah Nik Nazmi jika kerusi DUN beliau hilang. Adakah Anwar akan membantunya dalam kes tersebut?

Anwar mungkin tergelak besar kerana beliau terselamat daripada sebarang tindakan.

Malah, Anwar masih lagi akan meneruskan ‘jelajah 505′ untuk menyuarakan ketidak puasan hatinya kepada Barisan Nasional (BN) kerana menggagalkan usahanya untuk menjadi perdana menteri.

Siapa pula akan menjadi mangsa selepas ini? Adakah kepimpinan Pakatan yang lain bersedia menanggung akibat daripada tindakan Anwar dengan menjadi ‘kambing hitam’ untuk melepaskan Anwar?

Risiko kehilangan kerusi disandang seperti yang dilalui Nik Nazmi mungkin akan berulang sekiranya Anwar terus dengan agenda ‘bodoh’ untuk menentang keputusan PRU13. Anwar harus menerima nasihat Tan Sri Harussani agar redha dengan ketentuan Tuhan, kerana ianya adalah takdir Anwar.

Sumber mykmu

TERPANASS!!! MCA BACUL TUNDUK PADA SULTAN?? MAI SELIDIK


MCA Bacul Tunduk Kepada Sultan – DAP




Oleh Zul Rawi

Pencapaian cemerlang parti ‘ultra kiasu’ DAP pada pilihanraya umum yang lalu telah menyebabkan pimpinan mereka semakin biadap dan kurang ajar. Mereka bukan sahaja sering mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman, malah ada ketikanya dilihat cuba bertindak melampaui batas dengan kenyataan hasutan, provokasi dan menghina.

Terbaru Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham dilihat sekali lagi cuba bermain dengan api, apabila mengeluarkan kenyataan biadap yang menghina institusi Diraja Johor apabila menyifatkan MCA sebagai tunduk kepada Sultan. Kenyataan yang dikeluarkan melalui twitternya pada 15 Mei yang lalu secara jelas cuba menyerang institusi Diraja itu.

“MCA (sebelum) tunduk kepada Umno, kini tunduk kepada Sultan? MCA tidak boleh membuat apa-apa pendirian sendiri? Bagaimana untuk mewakili rakyat?” katanya.

Kenyataan tersebut dipercayai merujuk kepada tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulai Sebatang, Datuk Tee Siew Kiong yang menerima perlantikan jawatan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Johor baru-baru ini.

Pada 29 April 2011, MCA dalam satu Majlis Mesyuarat Presiden di Melaka membuat keputusan sebulat suara untuk tidak menerima sebarang jawatan di peringkat Pusat dan negeri jika parti itu gagal meraih sokongan masyarakat Cina dalam PRU-13.

Ekoran keputusan PRU-13 yang jelas memperlihatkan kegagalan MCA untuk meraih sokongan dari masyarakat cina, MCA memutuskan untuk menolak sebarang jawatan baik di peringkat pusat mahupun negeri. Mungkin kerana malu dengan prestasi buruk itu, ada dikalangan pimpinan MCA yang mengambil keputusan untuk meletak jawatan dalam kerajaan negeri termasuk di peringkat pihak berkuasa tempatan (PBT) daerah dan kampung.

Namun keputusan parti yang mewakili suara masyarakat Cina itu ditolak oleh Sultan Johor apabila menitahkan mahu masyarakat Cina diwakili di dalam barisan Exco bagi mengukuhkan perpaduan kaum. Akur dengan titah tersebut Siew Kiong menerima perlantikan tersebut.

“Ia adalah titah Tuanku, maka saya perlu menerimanya. Saya juga wakil MCA dan juga anak Johor, saya tiada pilihan lain,” katanya selepas Majlis Angkat Sumpah Menteri Besar dan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri baru-baru ini.

Ketika diminta mengulas mengenai perkara itu, Presidennya, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek berkata, pelantikan Siew Kiong adalah atas titah dan perkenan Sultan Johor yang mempunyai kuasa untuk berbuat demikian. Pelantikan Siew Kiong merupakan aspirasi Sultan untuk mempunyai perwakilan Cina dalam kerajaan negeri.

“Hanya Sultan memiliki kuasa dalam melantik ahli Exco kerajaan negeri Johor kerana keunikan Perlembagaan negeri tersebut,” katanya.

Persoalanya, mengapakah Koo Ham cuba mempertikaikan keputusan tersebut? Sedangkan Sultan Johor secara jelas bertitah ia bertujuan untuk mengukuhkan perpaduan kaum di negeri itu. Malah MCA sendiri telah menjelaskan penerimaan jawatan tersebut dibuat kerana akur dengan titah Sultan.

Kesimpulannya, DAP selaku parti ‘ultra kiasu’ memang sengaja membangkitkan isu-isu yang sensitif dan berbaur perkauman bagi menarik kebencian rakyat. Dan menurut rekod, perbuatan sumpama ini bukan kali pertama dilakukan.

Sumber mykmu

KABINET IKRAR TELUS BERINTEGRITI DALAM MENJALANKAN TUGAS


Najib Tekankan Kepentingan Ketelusan Dalam Pentadbiran Kerajaan

PUTRAJAYA– Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak Khamis menekankan peri pentingnya soal ketelusan dalam pentadbiran kerajaan, kerana aspek inilah yang dieksploitasi dan digembar-gembur oleh pembangkang tanpa mengira sama ada ia bersandarkan kepada realiti atau persepsi.Beliau berkata ketika ini pembangkang nampaknya tahu bagaimana persepsi boleh mengatasi realiti.



Katanya dalam mesyuarat khas jemaah menteri yang dipengerusikan beliau buat kali pertama Khamis selepas PRU-13, beliau meminta supaya anggota pentadbiran kerajaan memberikan respons dengan lebih pantas dan lebih tegas terhadap sebarang isu yang dibangkitkan pembangkang.

Perdana Menteri berkata beliau turut menegaskan betapa penting bagi anggota kabinet untuk bersedia dalam menghadapi penilaian awam yang lebih tinggi lagi.

“Maknanya jangkaan atau ‘expectation’ rakyat terhadap tingkah laku kita, sama ada pada diri kita mahupun anggota keluarga, adalah begitu tinggi. Oleh itu kita mesti menjaga apa saja yang kita lakukan, pembawaan kita, dan cara hidup kita, supaya rakyat tidak mempersoalkan apa sahaja yang melibatkan integriti kita sebagai anggota pentadbiran,” katanya.

Pagi ini semua anggota kabinet baharu mengangkat sumpah jawatan dan taat setia serta sumpah simpan rahsia di hadapan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah, di Istana Negara.

Mesyuarat pertama kabinet baharu hari ini berlangsung selama hampir dua jam, sejurus selepas mereka bergambar beramai-ramai di Aras Satu bangunan Putra Perdana di sini, pada kira-kira 3.15 petang.

Merujuk kepada anggota kabinet baharu Najib berkata beliau melihat mereka sememangnya bersemangat tinggi, dan bersedia memikul tanggungjawab sebagai satu pasukan.

“Insya-Allah kita akan melakukan yang terbaik untuk memenuhi dan melaksanakan segala amanah dan janji yang kita buat kepada rakyat,” katanya.

Perdana Menteri berkata dalam mesyuarat pertama hari ini beliau menegaskan betapa pentingnya untuk menjunjung amanah dan kepercayaan yang diberikan rakyat kepada kerajaan.

Katanya beliau menegaskan bahawa apa sahaja yang disuarakan anggota kabinet, ia bukan atas nama individu, sebaliknya mewakili kerajaan, dan ia merupakan pendirian bersama.

“Apa saja yang kita lakukan, ia mesti atas nama sebuah kerajaan, bukannya kita bergerak dalam ‘compartment’ (ruang atau bahagian yang terpisah daripada bahagian lain) atau silo masing-masing. Saya tegaskan penting kita menjadi satu pasukan yang jitu, kukuh dan terselaras tindakan kita, sama ada dalam negara mahupun di luar negara, sama ada kita berbicara dengan media tempatan mahupun media antarabangsa,” katanya.

Beliau seterusnya meminta supaya setiap anggota kabinet memberi nilai tambah kepada perkhidmatan, dengan bukan hanya menjaga kementerian atau kawasan masing-masing, sebaliknya mesti sanggup melakukan lebih daripada itu, termasuk menyertai forum-forum bersama dengan rakyat, sama ada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...