Pages

Saturday 11 May 2013

SUKAN : MOYES GANTI FURGOOSEN




LONDON — Bekas pengurus Everton yang berusia 50 tahun itu telah menandatangani kontrak enam tahun dengan kelab Old Trafford itu dan akan serta mereka secara rasmi pada 1 Julai selepas mengakhiri musim dengan Everton.

Moyes menerima sokongan padu dari Sir Alex Ferguson yang telah mengumumkan persaraannya pada hari Rabu. Perlawanan pertama Moyes sebagai pengurus adalah dalam perlawanan Kommuniti Shield dengan Manchester City atau Wigan di Wembley pada 11 Ogos nanti.

Sir Alex Ferguson berkata: “Apabila kami bincang tentang calon-calon untuk jawatan ini, kami semua bersetuju bahawa David Moyes adalah yang terbaik.

“David adalah seorang yang mempunyai tahap integriti yang tinggi dan sering bekerja keras. Saya sudah lama minat dengan usaha dan pencapaiannya dan telah bertemunya sejak 1998 untuk memberinya jawatan penolong pengurus. Beliau telah mendorong kejayaan Everton.

“Kami yakin beliau mempunyai kualiti yang diperlukan sebagai pengurus kelab ini.”
Moyes berkata: “Saya bangga telah dipilih untuk menjadi pengurus baru Manchester united.

“Saya gembira yang Sir Alex berpendapat bahawa saya mampu menjalankan tanggungjawab yang besar ini. Sasya amat menghormati segala pencapaiannya.

“Saya tahu ia agak sukar untuk mengulangi pencapaian pengurus terbaik dalam sejarah bola sepak ini, tetapi peluang untuk mengurus Manchester United jarang diberi dan saya tidak sabar untuk mula musim baru nanti.”"Saya telah menikmati masa saya di Everton, lebih-lebih lagi dengan pengerusi, dan pihak pengurusan serta para pemain yang baik.” tambah Moyes.

“Saya akan berusaha sedaya upaya untuk memastikan yang Everton akan mengakhiri musim dengan cara yang terbaik.

“Saya tidak akan lupakan para peminat Everton yang sentiasa memberi kami sokongan padu mereka.

“Saya tidak akan lupakan Everton seumur hidup saya.”

Jangka masa kontrak Moyes menunjukkan mengapa Jose Mourinho tidak dicalonkan.
Bagi pihak pengurusan Manchester United, mereka anggap Moyes sebagai seorang pengurus yang akan menyesuaikan diri dengan cara yang terbaik kepada tradisi kelab itu.

“Saya telah menegaskan bahawa pengurus seterusnya seharusnya mempunyai latar belakang yang sama dengan Manchester United.” kata Sir Bobby Charlton.

“David Moyes faham aspek yang membuat kelab ini istimewa.

“Kami telah mendapatkan seorang pengurus yang mampu memberi komitmen kepada kelab ini untuk jangka masa yang panjang. Keadaan yang stabil mendatangkan kejayaan.”

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...