Pages

Thursday 16 May 2013

HOT!!! PEMBANGKANG TUDH PENYOKONG SENDIRI BANGLA. APA PUN TAK BOLEH!



Laman sosial seperti facebook dan twitter ketika ini meriah dengan isu ‘pengundi hantu’ yang dibangkitkan oleh pencacai pakatan dan tentera komunis tajaan DAP ‘Red Bean Army’. Pelbagai hujah digunakan untuk mempengaruhi rakyat agar percaya wujudnya penipuan dan konspirasi terancang dari SPR untuk memberi kemenangan kepada Barisan Nasional (BN) dan Umno.



Bermula dengan rakaman video sehinggalah kepada pembikinan ‘parodi’ pendek, mengetengahkan isu ‘black out’ yang kononnya sebagai punca kepada kemenangan calon-calon BN dalam pilihanraya umum yang lalu. Itu belum lagi dikira dengan perangai ala samseng yang ditujunkkan oleh para pencacai pakatan yang menahan orang awam yang dituduh sebagai rakyat bangla, indon dan sebagainya.

Kalangan pencacai ini secara terang-terangan telah membuat serkap jarang dengan memuat naik beberapa keping gambar dan klip video menerusi laman sosial konon-kononnya pengundi-pengundi yang sedang beratur di tempat mengundi adalah merupakan pengundi hantu dari Bangladesh dan Myanmar.

Sedangkan mereka tidak sedar bahawa pengundi-pengundi tersebut yang juga merupakan rakyat Malaysia yang sah telah menjadi mangsa penipuan mereka sendiri kerana dituduh sebagai warga asing. Paling mengecewakan, apabila terdapat pengundi-pengundi di kalangan India Muslim Malaysia atau lebih dikenali mamak dan kaum India Malaysia dituduh sebagai pengundi hantu dari Bangladesh.



Malah Anwar sendiri dilihat begitu tertekan dengan kekalahan pihak pakatan pembangkang yang sebelum ini digambarkan mampu menumbangkan kerajaan BN/Umno. Lihat sahaja isu-isu yang diketengahkan dalam siri jelajah terbarunya yang mengunakan slogan ‘Himpunan Kemarahan Rakyat’. Semua berkisar kepada perkara yang sama dan yang terbaru isu ‘undi popular vs undi elektoral’.

Namun disebalik keghairahan itu, pencacai pakatan dikejutkan dengan satu laporan yang dikeluarkan oleh Suara Keadilan yang memohon maaf secara terbuka. Ramai dikalangan pencacai yang mempertikaikan mengenai kesahihahan laporan tersebut, malah ada dikalangan mereka yang marah dengan tindakan editor yang dilihat tidak mendatangkan sebarang kelebihan kepada parti itu.

Tambah menarik perhatian ada dikalangan pencacai yang ‘taksub’ mengatakan ia merupakan propaganda Umno untuk menutup kelemahan SPR. Itu belum diambil kira dengan hujah balas yang menuduh kerajaan BN/Umno telah membayar sejumlah wang kepada syarikat pencetak untuk mengelirukan rakyat khususnya para pencacai.

Lidah rasmi PKR itu baru-baru ini telah mengeluarkan satu ‘Ralat’ atas ketelanjuran yang dilakukan sebelum ini.

“Merujuk kepada Suara Keadilan edisi 120, muka surat 13 pada tajuk ‘Bangla Gelabah Tunjuk Dua Kad’. Suara Keadilan memohon maaf atas kesilapan menyiarkan gambar Ali Mydin sebagai warga Bangladesh yang datang mengundi.

“Beliau ialah seorang penyokong Pakatan Rakyat. Kegagalan beliau menyanyikan lagu ‘Negaraku’ apabila disoal oleh petugas di barong adalah kerana beliau tergesa-gesa mengejar masa. Sebelum ini beliau telah mengundi dalam beberapa pilihanraya dan merupakan warganegara malaysia yang sah” menurut laporan yang dikeluarkan oleh akhbar tersebut.

Namun apa yang pasti, ramai dikalangan rakyat yang boleh berfikir secara waras akan tersenyum dengan gelagat pencacai yang kadangkala bersikap seperti beruk dan monyet di hutan. Pendekatan matlamat menghalakan cara yang mereka dokong selama ini telah menyebabkan mereka semakin ditolak oleh majoriti pengundi.

Buat para pengundi yang telah menunaikan tanggungjawab pada 5 Mei yang lalu, syabas dan tahniah diucapkan. Keberanian kalian semua menolak pendekatan murahan Anwar dan para pencacai melalui sistem demokrasi amat dihargai.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...