Pages

Wednesday 29 May 2013

SUKAN: LIVERPOOL SAH IKAT KALO TOURE SELAMA 2 TAHUN.



Kolo toure sah akan menyertai Liverpool pada pemindahan percuma dari Manchester City selepas bersetuju perjanjian selama dua tahun.

Pemain pertahanan 32 tahun dimuktamadkan terma peribadi dan lulus perubatan di menara Hospital Liverpool dengan kelab doktor Zaf Iqbal , menjadikan beliau permain pertama menandatangani bersama Reds 'musim panas.

Kontrak Toure di Eastlands tamat pada akhir bulan Jun supaya beliau secara rasmi akan menjadi pemain Liverpool pada 1 Julai.

Boss Brendan Rodgers telah dibuat tiada rahsia keinginan untuk menambah pengalaman lebih kepada pangkat semasa perpindahan dan tegas percaya antarabangsa Ivory Coast bek tengah yg paling sesuai.

Toure telah bermain di Liga Perdana Inggeris selama lebih daripada satu dekad dan telah memenangi gelaran dengan Arsenal dan Man City.

Beliau dilihat sebagai pemain Skuad berharga bukannya sebagai pengganti kepada naib kapten Jamie Carragher.

Rodgers 'Tiada sasaran 1 pertahanan musim panas ini masih Schalke berbakat bek tengah Kyriakos Papadopoulos dengan Reds berazam untuk mendapatkan perkhidmatan daripada £ 12million-rated Yunani antarabangsa 21 tahun.

Liverpool juga berminat untuk mengikat pemain pertahanan muda pasukan Lisbon, Tiago Ilori.

Toure tiba di England pada tahun 2002 apabila dia menandatangani untuk Arsenal dari ASEC Mimosas di tanah air dengan bayaran sebanyak £ 150,000.

Beliau bermula untuk Gunners sebagai pemain tengah dan kemudian bermain di bek kanan sebelum Arsene Wenger berpindah dia ke posisi centre-back..

Dalam 2003-04 beliau gandingan cemerlang dengan Sol Campbell , berjaya mereka meraih gelaran Liga Perdana dan telah melalui seluruh kempen tanpa kalah. Beliau juga telah memenangi Piala FA sebanyak dua kali semasa berada tujuh tahun di London Utara.

Toure telah memainkan peranan penting dalam jangka masa mereka kepada 2006 akhir Liga Juara-Juara menentang Barcelona dan setahun kemudian mereka dalam Piala Liga kalah kepada Chelsea.

Selepas 326 penampilan untuk Arsenal, dia pergi pada bulan Julai 2009 apabila Manchester City bersetuju dengan bayaran 16 juta £ dan beliau telah dilantik sebagai kapten kelab oleh Mark Hughes.

Beliau kekal sebagai pasukan pertama tetap di bawah Roberto Mancini tetapi pada bulan Mac 2011 beliau dihukum digantung selama enam bulan selepas gagal ujian dadah.

Toure diuji positif bagi kesalahan dadah selepas mengambil pil diet isterinya dalam usaha untuk mengurangkan berat badan.

Dia boleh menghadapi penggantungan dua tahun tetapi suruhanjaya FA memutuskan bahawa dia tidak bertujuan untuk meningkatkan prestasi sukan atau topeng penggunaan bahan meningkatkan prestasi.

Setelah terlepas Piala FA kemenangan akhir City, dia kembali dari larangan beliau untuk membuat 14 penampilan liga sebagai sampingan Mancini memenangi gelaran itu pada 2012.

Penggal terakhir beliau bermain dalam 18 perlawanan dalam semua pertandingan - untuk mengambil tally beliau untuk Bandar kepada 102 penampilan - sebelum memulakan akhir-musim lawatan mereka Amerika.

Selepas kembali ke UK, dia menuju ke Merseyside untuk mengadakan perbincangan dan menerima tawaran Rodgers 'untuk menyertai Reds secara kontrak selama dua tahun.

Toure juga mempunyai pengalaman yang luas di peringkat antarabangsa telah meningkat 105 caps untuk Ivory Coast dan bermain pada masa lalu dua Piala Dunia.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...