Pages

Tuesday 26 February 2013

Gempar !!!! Pakatan Rakyat Semakin Kuat di Johor





Pas Cuba Jadi ‘Orang Tengah’ Kemelut PKR – DAP





Ketika ini heboh orang berbicara di sana-sini mengenai perpecahan dan kemelut dalaman yang melanda PKR – DAP Johor, satu pihak mengatakan ia perkara biasa di dalam politik namun dari satu sisi pula orang melihat betapa pincangnya gabungan yang cuba di bentuk di kalangan pakatan pembangkang.

Anwar Ibrahim ketika mengulas mengenai perkembangan tersebut meminta kedua-dua pemimpin agar tidak lagi memberikan sebarang kenyataan bagi mengelakkan ia terus memberikan kesan terhadap gerakan pembangkang.

Melihat kepada perkembangan tersebut, Pas selaku ahli gabungan di dalam pakatan pembangkang cuba mengambil pendekatan sebagai ‘pendamai’ antara kedua pihak yang bertelagah bagi mencari jalan tengah. Maka semalam telah diadakan satu majlis sambutan sempena Tahun Baru Cina anjuran Pas bertempat di Dewan Tokong Cina Fu Te Cer.

Namun seperti yang telah di duga, majlis tersebut tidak mendapat sambutan seperti yang di harapkan. Antara yang hadir di dalam majlis tersebut ialah Timbalan Presiden Pas Pusat, Mat Sabu, Pesuruhjaya Pas Johor, Dato Mahfozd, Setiausaha Organisasi DAP Johor, Tan Chen Choon dan pemangku Pas kawasan Ledang, Azmi Ahmad.

Pas selaku pihak penganjur nyata kecewa dengan sikap dari pimpinan PKR baik di peringkat negeri mahupun kawasan yang gagal hadir sebagai tanda sokongan atau sekurang-kurangnya untuk hadir untuk memeriahkan aturcara sambutan.





Mengapa program sambutan Tahun Baru Cina, anjuran Pas lebih ramai Melayu dari Cina????


Dianggarkan kehadiran pada majlis tersebut hanya sekitar 50 orang dari kalangan masyarakat Cina dan selebihnya masyarakat Melayu sekitar 40-50 orang (jentera parti di peringkat akar umbi) walaupun hampir 45 meja disediakan oleh pihak penganjur. Lebih mengecewakan sejurus selepas menjamu selera para hadirin bergegas meninggalkan majlis walaupun pada ketika itu Mat Sabu sedang memberikan ucapan.

Walaupun penganjur memberikan alasan program pada hari itu tidak mendapat sambutan disebabkan kerana telah hampir masuk waktu Maghrib. Namun pada hakikatnya ia adalah merupakan ‘signal’ penolakkan masyarakat secara keseluruhan khususnya di Johor terhadap pakatan pembangkang yang di lihat lemah ditambah pula dengan isu perpecahan dalaman yang sedang melanda.

Lebih melucukan, Mat Sabu ketika memberikan ucapannya turut mengesa agar para pengundi untuk terus mengekalkan perpaduan dan jangan berpecah belah bagi menguatkan jentera untuk mengambil alih Johor. Namun di masa yang sama gagal untuk memastikan pimpinan atasan khususnya di peringkat negeri dari terus bercakaran sesama sendiri.

Datuk Mahfodz pula di dalam ucapannya cuba menyalahkan kerajaan BN/Umno berhubung isu penerima bantuan kerajaan yang diangap sebagai binatang. Sedangkan pada hakikatnya kenyataan tersebut dinyatakan secara jelas oleh Nik Aziz.

Sumber KLIK http://www.suaragenerasibaru.com/?p=70259



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...