Pages

Friday 24 May 2013

HISHAMUDDIN RAIS SEDANG LARI KE SANA KE MARI MENCARI TEMPAT PERLINDUNGAN!!!



Si tua bangka tak sedar diri dan merupakan penganut agama Sosialisme aliran Karl Marx tegar, Hishamuddin Rais diberitakan sedang mencari-cari jalan untuk melarikan diri apabila kawan baiknya, Haris Ibrahim sudah pun ditahan oleh pihak polis.

Hishamuddin Rais yang sebelum ini kalau berucap, bukan main lagi berapi-api dan kononnya beranilah sangat, walaupun sejarah telah membuktikan, dia akan melarikan diri apabila ketakutan - perangai yang sama seperti Saifuddin Nasution, Setiausaha Agung PKR - semenjak dua tiga hari ini, senyap dan sunyi.

Semuanya bermula apabila Menteri KDN yang baru, Zahid Hamidi mengeluarkan kenyataan keras dan membalas sinis kenyataan Anwar Ibrahim sebelum itu yang menyatakan, Malaysia bukan harta bapa Zahid dan Zahid pula berkata, Malaysia juga bukan harta pusaka mak bapak Anwar.

Sekaligus tindakan Zahid itu sudah cukup untuk menunjukkan kepada para penyokong Pakatan Rakyat dan rakyat Malaysia bahawa dia memang serius dengan tugas yang disandangnya sekarang.

Barangkali kerana itulah Hishamuddin sedar masa untuk berbulan madu dan rasa selesa seperti sebelum ini sudah tamat. Tersalah jangka kononnya Zahid adalah budak Anwar membuatkan Hishamuddin mengikut arus seperti mana perangainya yang biasa, iaitu menyanjung budaya hippies yang kononnya sangat bebas, serta KEMALUAN TIDAK BERTEMPAT.

Apabila Zahid Hamidi menyerahkan sebahagian kuasa kepada Ketua Polis Negara, nampaknya Hishamuddin Rais mula kempis perut. Telur sebijinya itu mula terkesot dan perangai tulennya iaitu PENAKUT kembali terserlah.

Nak menyorok yer, Isham? Kau nak menyorok kat mana? Negara ini tak cukup baik untuk kau yer? Apasal kau tak berambus jer keluar dari negara ini dan jadi bajingan di negara-negara Barat yang kau sanjung sangat?

Ooo, tak boleh yer? Sebab kau tak ada pasport antarabangsa Malaysia yer?

Alah, dulu kau boleh pergi ke mana-mana walaupun tak ada pasport dan kad pengenalan Malaysia kau boleh buang begitu sahaja. Takkan sekarang ni, kau takut pula kut? Pergi ler buat stand comedy sialan kau tu kat Singapura...

Ooo, lupa... kau ada rekod kena penjara di Singapura, kan? Tu pasal, kau tak boleh ke sana lagi...

Kat Malaysia jer, kau lepas bebas dan berlagak seolah-olah negara ini Anwar Ibrahim & Co yang punya.

Masa kau dah tiba, Ishamuddin Rais... mampus kering ler kau dalam penjara!

Nanti bolehlah kau buat autobiografi, bandingkan mana satu penjara yang best... penjara Singapura ke, penjara Australia ke, penjara India ke, penjara Belgium ke, atau penjara Malaysia...

Sumber theflyingkick

2 comments:

  1. pasti polis akan tangkap banjingan ini..lama sangat kau hidup..dari era tun mahathir pun kau dah buat kecoh..sial punya melayu..harap kali ini pengkianat ini akan terpesorok dalam penjara..padan dan setimpal dgn perbuatannya...

    ReplyDelete
  2. ALLAH SENTIASA ADIL, PEMIMPIN YG MUNAFIK PASTI TIDAH DIBERI HIDAYAH. HIDUPLAH KAMU DIDLM KEMUNAFIKAN

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...