Pages

Sunday 21 April 2013

SUKAN : JDT NUNEZ SEMAKIN BERBISA BANTU JDT RAMPAS TAHTA LIGA


Leonel Nunez (kiri), mengawal bola daripada pemain Pahang, Shahrizan Mohd Salleh pada perlawanan Liga Super di sini, malam tadi. - Foto Mohamad Shahril Badri SaaliNunez sekali lagi muncul wira jaring gol tunggal kemenangan

Johor Bahru: Johor Darul Takzim kembali merampas takhta liga daripada Lions XII hasil jaringan tunggal yang cantik pemain import, Leonel Nunez pada babak kedua apabila menewaskan Pahang 1-0 dalam saingan Liga Super di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, malam tadi.

Sebelum perlawanan bermula, perubahan taktikal terpaksa dilakukan pengendali skuad Harimau Selatan, Fandi Ahmad pada saat akhir apabila Andre Francisco Da Silva dikeluarkan daripada senarai pemain biarpun pada awalnya menjalani latihan pemanas badan namun mengalami kecederaan dan tempatnya diganti oleh Nurul Azwan Roya yang beraksi dalam kesebelasan utama.

Serangan bertali arus tuan rumah nyata mengundang resah buat skuad Tok Gajah apabila dihadiahkan sepakan percuma dari jarak 25 meter dan Nunez yang ditugaskan mengambil sepakan itu merembat kencang tepat ke pintu gol namun Khairul Azhan bersedia menangkap bola kemas.




Tuan rumah terkejut

Bagaimanapun, tuah rumah hampir dikejutkan dengan serangan balas pelawat pada minit ke-24 selepas Azamuddin Akil pantas merampas bola dan melakukan rembatan kencang dalam kotak penalti menggegar tiang gol ketika penjaga gol, Muhd Al-Hafiz Hamzah sudah tertewas.

Terdesak mencari gol, Fandi membuat rombakan menguatkan jentera serangan apabila memasukkan Safee Sali menggantikan Nurul Azwan dan pemain kebangsaan itu hampir membuka jaringan pada minit ke-33 namun bola tandukan sekadar sipi dari gawang gol.
Sebaik babak kedua bermula, sentuhan Latin dimiliki Nunez nyata berbisa apabila menjaringkan gol pada minit ke-46 berpunca dari lorongan Norshahrul Idlan Talaha menyaksikan pemain Argentinos Juniors itu merembat kencang memperdayakan Khairul Azhan.

Ketika aksi memasuki minit ke-83 tuan rumah sepatutnya menambah jaringan namun K Thanaraj yang hanya berdepan dengan Khairul Azhan sekadar merembat bola melepasi palang gol selepas menerima umpanan Nunez.

Sumber bharian

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...