Pages

Monday 15 April 2013

SUKAN : JDT 'SENTUHAN LATIN' BAKAL GEGAR LIGA SUPER


Johor Bahru: Johor Darul Takzim bakal mempertaruhkan ‘Sentuhan Latin’ bagi baki aksi Liga Malaysia (Liga M) musim ini selepas mengikat kontrak pemain import dari Argentina, Leonel Jorge Nunez menggantikan Daniel Guiza yang tidak disambung kontrak dan bakal membuat penampilan pada suku akhir kedua Piala FA menentang Selangor di Stadium Shah Alam, malam esok.

Apapun pemain kelahiran Buenos Aires itu yang beraksi bersama kelab Argentina Juniors di Liga Primera tidak mahu peminat bolasepak Johor DT membuat perbandingan antaranya dengan Guiza sebaliknya ingin membuktikan sentuhan berbisa apabila beraksi bersama skuad Harimau Selatan.


“Saya dan Guiza berbeza, dia ada cara tersendiri dan saya ada kelebihan yang mungkin tidak dimiliki Guiza. Biar saya beraksi di padang dan pamer skil yang saya miliki malah kehadiran saya beraksi untuk Johor DT adalah ingin memastikan apa jua sasaran pasukan tercapai,” kata Nunez pada sidang media pada majlis memperkenalkan pemain baru Johor DT di Stadium Larkin, semalam.




Terdahulu skuad Harimau Selatan sudah mendapat khidmat pemain import Johor, Andre Francisco Da Silva yang membuat penampilan pertama beraksi dalam kancah Liga Super ketika menentang Terengganu, Jumaat lalu dan kehadiran Nunez melengkapkan kuota dua pemain import pasukan itu.


Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ), Datuk Obet Tawil berharap kehadiran Nunez yang pernah beraksi di liga Greece bersama kelab Olympiakos pada 2007-08 mampu menguatkan kembali jentera serangan yang jelas kurang menyengat sepanjang saingan pusingan pertama Liga Super.


Katanya, Sijil Perpindahan Antarabangsa (ITC) Nunez kini sedang diusahakan dan dijangka akan diperoleh sebelum aksi suku akhir kedua Piala FA dan bakal membuat penampilan menentang Selangor bagi memburu slot ke pentas separuh akhir piala itu musim ini.



“PBNJ perlu buat transformasi ketika pasukan lain juga melakukan perubahan dengan membawa masuk pemain import bagi menguatkan pasukan mereka dan saya lihat wajar Johor DT juga harus mendapatkan khidmat Nunez untuk memantapkan jentera serangan.


“Bukan saja jentera serangan, kita juga membawa masuk tiga pemain tempatan dari pasukan Johor iaitu Jasazrin Jamaluddin di posisi tengah manakala Muhammad Nazri Ahmad dan Mohd Farid Ramli mengimbangi kekuatan di posisi pertahanan yang perlu diperkuatkan lagi,” katanya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...