Pages

Tuesday 2 April 2013

"DATUK SERI" MUHAMMAD RIDZWAN PERNAH BUAT ONAR KETIKA PILIHANRAYA KECIL PERMATANG PAUH ??!!




Individu yang diminta kesan oleh polis, dikatakan akan ke Bukit Aman esok pagi untuk memberikan keterangan dan menyerah diri. Dalam kenyataan awalnya, Muhammad Ridzwan bagaimanapun, menafikan dia mempunyai hubungan akrab dengan Jamalul Kiram III sebaliknya dia hanya berhubungan dengan SULTAN MUEDZUL-LAIL KIRAM merangkap RAJA MUDA yang kononnya telah diiktiraf oleh Kerajaan Filipina.

Sama ada 'Datuk Seri' tersebut tahu atau tidak, yang pastinya yang dipanggilnya Sultan Muedzul-Lail Kiram itu sebenarnya adalah seorang penipu besar.



Mudarasullail ni confirm PELAWAK kerana ketika saya bersama satu bilik hotel ketika dulu beliau selalu memaparkan cerita lawak tentang dirinya (polis berjawatan DSP di Johor katanya, boleh tampar orang sesuka hati). Mau tak lawak, pada awalnya beliau mengaku Datu Muidzullail Kiram, alih-alih beliau mengubah namanya kepada Mudarasullail pula. Ustaz Hj Abdul Halim Abas Kedah dan saudara Al-Dusuni (perwira Muallaf Sabah dan pengasas Stesen Radio, CahayaFM) yang mengenali beliau, tergelak bila dengar nama barunya kerana jelas penipuan berupa lawak tersebut.


6. MR. MUDARASULAIL @ DATU PAIJAL -- Descent unknown. Outsider & Commoner. Not of Royal blood . He fabricates himself to be a Kiram. Not a descendant or male heir of HM Sultan Muhammad Esmail E. Kiram I (Sultan 1947-1973). The claims of this man are pure fiction and fantasy made up by his warped and distorted mind. His claim as a datu is questionable and without foundation. He lives in Sabah and works in the police in a lowly position. His claims as sultan are deliberate manipulations to further confuse and destabilize the Sultanate of Sulu. (SUMBER)
Sebenarnya terdapat ramai individu yang mendakwa mereka sebagai Sultan Sulu. Dan individu-individu ini seringkali mencari duit dengan cara yang mudah dengan merapati dan memperdaya orang-orang kaya di Malaysia, terutama sekali yang cukup gila dengan gelaran dan tidak mempunyai usul periksa tetapi mempunyai angan-angan yang cukup tinggi.

'Datuk Seri' Muhammad Ridzwan itu sendiri mempunyai cerita-cerita yang tidak kurang menariknya. Ramai yang mengenali Ayahanda pertubuhan yang meniru PEKIDA itu menyatakan kehairanan bagaimana dia boleh 'berbinkan' Sulaiman sedangkan latar belakangnya, baik sebagai 'MAMAK' apatah lagi 'MELAYU' amat meragukan.

Namun yang pastinya, 'Datuk Seri' ini cukup gemar berdamping dengan mana-mana pemimpin UMNO. Asal ada pemimpin UMNO, asal ada kamera, mukanya pasti akan ada.

Ia samalah macam SAYUTI OMAR dan SYED HUSSIN AL-ATTAS zaman jual cover buku dulu... orang Utara panggil, TERHEMOI-HEMOI.

Gambar-gambar itu kemudiannya dijadikan sebagai modal untuk menunjukkan kononnya dia mempunyai hubungan rapat dengan para pemimpin UMNO.

Namun dalam satu kejadian sewaktu Pilihanraya Kecil Permatang Pauh, AYAHANDA inilah yang dikatakan mengamuk dan memecahkan pejabat UMNO kerana gagal mendapatkan duit. Diberitakan dialah orangnya yang mengarahkan semua pintu dan tingkap ditutup sambil menghalang mana-mana individu membukanya dengan gaya samseng!

PDRM pastinya mempunyai maklumat yang lebih lengkap sehingga memerlukan individu ini untuk menyerah diri dan memberikan keterangan yang sewajarnya!

Syabas PDRM... kasi tangkap sesiapa sahaja yang cuba menjahanamkan negara ini dengan apa cara sekalipun, biarpun sebarang gelaran yang mereka letakkan pada awal nama mereka, termasuklah seperti SYED, Al-Attas, Al-Bawah, Al-Tengah dan lebih-lebih lagi Al-Juburi apatah lagi gelaran-gelaran Datuk, Datuk Seri dan sebagainya.

Sumnber theflyingkick

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...