Pages

Monday 29 April 2013

TERPANAS!!! LIM KIT SIANG TOLAK ANWAR???!! JOM RISIK..



Kenyataan Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang menamakan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Perdana Menteri pilihan menunjukkan hubungan kepimpinan dalam pakatan pembangkang yang semakin rapuh.



Kit Siang langsung tidak menyebut Anwar sebagai pilihan Perdana Menteri dan ini menunjukkan satu undi DAP bermakna satu undi kepada Pas, mereka hanya mahu menguji reaksi dan penerimaan komuniti Cina terhadap Pas.

Setiap kali isu hukum hudud Pas timbul, Karpal berkeras menolak perkara itu, namun Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng yang merupakan Setiausaha Agung DAP akan cuba menyembunyikan niat sebenar Pas. Kenyataan untuk lantik Anwar jadi Perdana Menteri hanya satu taktik DAP untuk memancing dan memperdaya pengundi.

Terasnya Kit Siang sendiri tidak mahu Anwar Ibrahim menjadi PM. Ini juga boleh dilihat sebagai usaha Kit Siang menjawab persoalan yang ditimbulkan oleh lawan beliau calon BN Datuk Ghani Othman jika masyarakat Cina mengundi DAP bermakna mereka menyokong Hadi Awang sebagai Perdana Menteri.

Macam mana ni? Kata Pakatan Rakyat tapi nampaknya masih tak bersepakat lagi nak memilih bakal PM. Perkara ini memberi petunjuk kepada rakyat agar biarlah memilih kerajaan yang benar-benar tegas dan sepakat dalam menerajui parti.

Bukan setakat memilih sesuatu pihak disebabkan populariti atau rasa marah kepada pihak lain. Secara tak langsung ini membuktikan masalah salah laku sosial Anwar menjadi penyebab Kit Siang menolak Anwar sebagai PM PR.

Hakikat itu menunjukkan dalam PR kini wujud tiga nakhoda yang ingin mengemudi sebuah bahtera dan mereka saling bertelagah untuk jawatan tersebut.

Rakyat sudah tentu akan menjadi mangsa kerakusan mereka dannegara sudah pasti akan huru hara apabila kata sepakat antara mereka tidak menunjukkan tali prhubungan yang kukuh sebaliknya bekerjasama atas prinsip “brsetuju untuk tidak bersetuju.”

PAS juga melalui Majlis Syura Ulama dalam satu mensyuarat tertutup sebelum ini didakwa membincangkan perkara berkenaan.

Jika benar pendirian majlis itu menolak Anwar menyandang jawatan tertinggi negara, ini tidak mengejutkan kerana dikatakan memang itu pendirian sebahagian besar pemimpin dan anggota PR

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...