Pages

Thursday 28 March 2013

PERBEZAAN ANTARA CRISTIANO RONALDO DAN ANWAR?



KIH KIH KIH KIH KIH KIH !!!!
Sekali lagi pemain bola sepak Cristiano Ronaldo menunjukkan tanda solidariti beliau buat Negara Palestin. Dalam satu perlawanan, Cristiano enggan bertukar-tukar jersi seperti lazimnya dengan pemain Israel.

Menurut beberapa laporan media, Cristiano enggan untuk bertukar T-Shirt dengan pemain bola sepak Israel untuk menunjukan bantahan terhadap kekejaman Israel di Palestin. Video ini juga menunjukkan bahawa bagaimana Cristiano dengan beraninya menolak untuk bertukar jersi.




BUAT TANAH PALESTIN!





Ini bukan kali pertama bagi pemain berusia 28 tahun itu menunjukkan hormat dan kasih sayangnya terhadap Negara Palestin yang telah menderita sejak beberapa dekad. Pada tahun 2011, Ronaldo menjual kasut untuk mendapatkan derma Real Madrid Foundation, organisasi yang akan membina sekolah-sekolah di 66 negara termasuk Palestin.

Pada bulan November 2012, beliau menderma Boots Emas bernilai 1,5 Euro. Sebaliknya, bagi sesetengah pengkritik pula berkata, bahawa Cristiano zalim dan ini menunjukkan kebencian beliau terhadap Israel.

Cristiano Ronaldo!!!



Sumber g-anakmuda

1 comment:

  1. salam..maaf lambat reply..dah letak link blog tuan. tq

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...